Ervaringen werkgevers

Wij begrijpen jouw uitdagingen

Wij weten wat een organisatie anno 2021 in huis moet hebben om succesvol te zijn in elke fase. Dat komt omdat wij dagelijks in contact staan met organisaties als die van jou. Van Groningen, Amersfoort tot Zwolle weten wij waar organisaties mee worstelen, wat er nodig is om het verschil te maken. Wij zijn zowel voor organisaties in de profit als non-profitsector een gesprekspartner. Want als wij één ding goed kunnen, is het luisteren. En problemen doorvertalen naar concrete acties uitgevoerd door professionals in Finance, HR, Marketing en Communicatie.

MEER WETEN? NEEM CONTACT OP MET ARNOLD BOUMAN | RECRUITMENT CONSULTANT & OPRICHTER


Ervaringen van onze klanten

In de klantcases hieronder lees je welke bedrijven en organisaties wij hebben verbonden aan professionals die impact maken.

ONS

“DANKZIJ STORM HEBBEN WE ZELFSTARTERS MET EEN ENORME DRIVE IN HUIS GEHAALD”

Peter Zwiers

Peter Zwiers, Manager bedrijfsvoering en Control

Het Shared Service Centrum ONS verzorgt de dienstverlening op HR, ICT en Inkoop voor de gemeenten Zwolle, Kampen, Dalfsen, Westerveld, Zwartewaterland, Ommen, de Omgevingsdienst IJsselland en de Provincie Overijssel. Hierdoor kunnen deze organisaties zich richten op hun kerntaken. De stafafdeling Bedrijfsvoering en Control waarvan Peter afdelingshoofd is, telt slechts 12 medewerkers. Daarom zoekt Peter altijd professionals die ondernemend, zelfstandig en zelfstartend zijn. Dat was dan ook het belangrijkste criterium toen Peter een communicatieadviseur, een hr-adviseur, een business controller en een financial controller zocht.

Voor het vinden van deze vier professionals, schakelde Peter STORM in Recruitment in. Wat hem als eerste opviel in de samenwerking was dat ze zich al snel in ONS konden verplaatsen. Peter: ´STORM stelt de juiste vragen. Zo vroegen zij bijvoorbeeld of de kandidaten die we zochten per se ervaring moesten hebben binnen een overheidsorganisatie. Deze vraag heeft ons zelf ook aan het denken gezet. We kwamen erachter dat voor sommige vacatures overheidservaring helemaal niet zo relevant is en we juist andere zaken nodig hadden. Veel belangrijker is het om mensen met de juiste mindset aan boord te krijgen. Professionals die onze organisatie verder brengen, die weer andere dingen brengen dan we gewend zijn. Inmiddels hebben we via STORM vier vacatures vervuld met medewerkers die heel goed bij ONS passen en wij bij hen. Hierdoor hebben we heel andere competenties in huis gehaald. Professionals met een enorme drive, die ons verder helpen groeien.´

Over het selectieproces zegt Peter: ´Ik heb de begeleiding als zeer prettig en professioneel ervaren. Ik was onder de indruk van de kandidaten die STORM aandroeg. Hoe goed de match is tussen ons en onze nieuwe werknemers. Iedereen kreeg een goede begeleiding, ook de sollicitanten die het niet zijn geworden. Zij ontvingen van STORM tips en feedback op hun sollicitatie.´

Peter beveelt STORM van harte aan. ´STORM is een fijne partner om mee samen te werken. Ze stellen de juiste vragen, weten wat je nodig hebt en zorgen dat de vacature ingevuld wordt met de juiste persoon. Daarnaast communiceren ze helder, komen ze hun afspraken na en is er ook tijd voor de lol tijdens het samenwerken.´

Lees meer

“ARNOLD HEEFT ECHT GEVOEL VOOR HET VINDEN VAN DE JUISTE PROFESSIONAL”

Marnix van Daal

Marnix van Daal, advocaat arbeidsrecht en partner bij Dommerholt Advocaten & voorzitter Regio Zwolle Congres (vrijwilligersfunctie)

Voor het vinden van de juiste professionals klopt Marnix van Daal altijd aan bij STORM in Recruitment. Voor de Stichting Metropool Regio Zwolle, dat het Regio Zwolle Congres organiseert, vond hij via STORM diverse nieuwe bestuursleden. Het Regio Zwolle congres wordt georganiseerd door een club van ondernemers. Doel is om de samenwerking tussen bedrijven in de Regio Zwolle te stimuleren.

Marnix: ´Ik weet niet hoe Arnold het doet, maar hij heeft echt een heel goed gevoel voor het vinden van de juiste professional. Van de zes huidige bestuursleden van onze stichting heeft STORM drie bestuursleden gevonden. Alle drie zijn ze precies wat we zoeken: ondernemers met communicatieve vaardigheden of verstand van eventmanagement en met een zakelijk instinct. Mensen waar het leuk is om mee samen te werken, die écht iets neer durven zetten en openstaan voor feedback.´

Over het selectieproces vertelt Marnix dat het vlot is verlopen. ´Wat de samenwerking met STORM als recruitmentbureau erg prettig maakt is de
voorselectie: alle kandidaten waren al gescreend en pasten allemaal precies bij wat we zochten. Niet alleen beoordeelde STORM de binnengekomen sollicitaties uit ons eigen netwerk, ook vonden ze in hun eigen netwerk een kandidaat die wij niet nog niet kenden. Ieder van hen een hele waardevolle aanvulling voor ons bestuur.´

Marnix beveelt STORM graag aan in zijn netwerk, vanwege de laagdrempeligheid en de plezierige manier van samenwerken. ´Het is een recruitmentbureau met een supergoed en relevant netwerk. Ook voor Dommerholt hebben wij via STORM Floor Biewinga gevonden, onze HR-professional. Met haar zijn we nog steeds heel erg content´

Lees meer
klantcase storm in recruitment

”ONDANKS DE KRAPPE ARBEIDSMARKT KRIJGEN ZE HET ALTIJD WEER VOOR ELKAAR”

Louis Nootenboom, Interim Manager Finance & Control

High-end technologieleverancier

Louis werkt na plaatsing via STORM als Interim Manager Finance & Control bij een high-end technologieleverancier van producten en systemen voor diverse branches. Louis: ”STORM is een prettige organisatie. De lijntjes zijn kort, er heerst een no-nonsense sfeer en ik heb een goede klik met de medewerkers. Ze zijn actief en organiseren leuke dingen, zoals de LinkedIn trainingen. STORM is betrokken. Ze schuiven niet cv’s, maar houden contact. Ze hebben een groot netwerk. Naast dat ik zelf door STORM voor deze opdrachtgever werk, zet ik STORM ook weer in bij het werven van financials voor de organisatie. Zij kennen de organisatie goed en zien echt welk type mensen past bij deze organisatie. Ondanks dat het beste een krappe arbeidsmarkt is, krijgen ze het altijd weer voor elkaar om passende cv’s aan te leveren. We hebben een goede samenwerking.”

Lees meer
wajer yachts

“ZE VONDEN SUPERSNEL 3 GOEDE FINANCE PROFESSIONALS”

Bernard Meuleman, finance director

Wajer Yachts

Bernard Meuleman kreeg als finance director bij Wajer Yachts de opdracht om de finance afdeling verder te professionaliseren, en wilde op zeer korte termijn een nieuw finance team samenstellen. “Tijdens de zomervakantie met spoed de beste finance professionals vinden. Ik moest meteen aan Arnold en STORM in Recruitment denken: aan zijn doelgerichtheid, humor en energie om snel te schakelen. Ik heb het STORM niet makkelijk gemaakt met mijn verzoek. Maar het is ze binnen de tijd gelukt! Ik heb de hr-recruiters van STORM leren kennen als zeer resultaatgericht. Ze gaan recht op hun doel af, verkopen geen ´ja, maar´, maar gaan gewoon aan de slag. En nu het nieuwe team een tijdje draait kan ik ook zeggen dat ik tevreden ben met de professionals. Onze business gaat full speed vooruit. En juist dan is het, net als bij het varen van een boot, extra belangrijk dat je goed blijft sturen en dat je blindelings op je team kunt rekenen. Samen met hen ga ik ervoor zorgen dat Wajer Yachts real time financieel inzicht krijgt en gestroomlijnde financiële processen. “

Over Wajer Yachts
Wajer Yachts bouwt luxe jachten tot 55ft lang en biedt daarbij alles wat nodig is voor een perfecte dag op het water.

Lees meer
rollecate group

“IK BEN NOGAL EEN PICKY GUY, MAAR HET IS ZE GELUKT!”

Heino Westdijk, CEO

Rollecate

Heino Westdijk sinds begin dit jaar algemeen directeur bij het van origine familieorganisatie uit Staphorst. Met als uitdaging: het vinden en behouden van goed personeel in deze nichemarkt. “Ik heb nogal een uitgesproken mening, ben nogal een picky guy. Maar ik ben uitermate tevreden over hoe STORM het vinden van de juiste kandidaten heeft georganiseerd. De snelle en accurate feedback, het goed begrijpen van de vraag achter de vraag… Het heeft er allemaal voor gezorgd dat we nu grote stappen kunnen zetten met Jacqueline en Thijs aan boord. Ze passen zowel qua CV, karakter en ervaring perfect bij ons organisatie! Het is vanwege Corona niet gelukt om dit samen met STORM te vieren, maar binnenkort gaan we dat doen en praten we weer verder over onze ambities.”

Over Rollecate
Rollecate is hét aanspreekpunt voor gevels. De aluminium en stalen gevels en gevelelementen zijn niet alleen van topkwaliteit en duurzaam, maar ook prachtig om te zien. Zo verzorgde Rollecate bijvoorbeeld de façade van het ING-gebouw, RAI Hotel en de Pontsteiger in Amsterdam. En dichter bij huis: die van de Pathé bioscoop in Zwolle en de Technohal in Enschede.

Lees meer

“MET ONS NIEUWE TEAM VAN REGIOMANAGERS GAAN WE ONZE AMBITIES WAARMAKEN”

Marije Gravemaker, Manager Gemeentepolis

BS&F

Marije Gravemaker was als Manager Gemeentepolis bij BS&F op zoek naar nieuwe regiomanagers. “STORM kent onze organisatie goed, had snel door wat we zochten en zat kort op de bal. Er was een klik, we begrepen elkaar. We voerden de juiste gesprekken. Inmiddels zijn de 4 regiomanagers allemaal gestart en ben ik blij met mijn team van proactieve professionals. Mensen die het glas halfvol zien en denken in mogelijkheden. Ja, de ambitie is groot en de werkdruk is misschien soms hoog. Maar we hebben ook ontzettend veel lol met elkaar, zowel online als offline. Wat ik ook heb gewaardeerd is de betrokkenheid van de recruiters na plaatsing. De taart op de eerste startdag, de telefoontjes om te vragen hoe het gaat. Heel persoonlijk.”

Lees meer