Teammanager Financiën

Omgeving: Almere Financieel

Introductie

28-32 uur | Samenwerkend, Analytisch sterk, Initiatiefrijk | Hbo

Weet jij alles van cijfers en wil jij je maatschappelijk inzetten bij een van de mooiste en meest innovatieve bibliotheken in Nederland? Dan gaan wij graag met jou in gesprek.

Organisatie

Waar kom je te werken?

De Nieuwe Bibliotheek in Almere heeft als missie alle inwoners van Almere toegang tot informatie, kennis, verhalen en cultuur te bieden, zowel offline als online. Debezoekers verkrijgen kennis, ontwikkelen vaardigheden, gaanmet elkaar in gesprek, raken geïnspireerd en beleven plezier.Hierdoor stimuleren zij Almeerders actiefen bewust bij te dragen aan de samenleving van de jonge stad.

De Nieuwe Bibliotheek transformeert van boekenuitleenfabriek naar eigentijdse huiskamer van de stad, gericht op ontmoeting en ontwikkeling. Zij biedt een steeds breder cultureel aanbod, ook organiseren ze voorstellingen, workshops en cursussen. In het Nieuwe Filmhuis vertonen ze de mooiste arthouse films. Door steeds meer uitnodigende faciliteiten, zoals lees-, studie-, enwerkplekken en ontmoetingsruimtes per doelgroep te bieden,in combinatie met prikkelende activiteiten en een actuelecollectie, wordt de rol van de bibliotheek als huiskamer vande stad versterkt. Beleving en persoonlijke ontwikkeling vankennis en vaardigheden staan centraal.

De Nieuwe Bibliotheek ontvangt jaarlijks ongeveer 1 miljoen bezoekers verspreid over 4 vestigingen, werken samen met 62(!) scholen en heeft bijna 65.000 leden. Met circa 115 medewerkers en met hulp van ongeveer 100 vrijwilligers maken ze een blijvende impact!

Functie

Wat ga jij doen?

Als Teammanager Financiën geef je leiding aan de afdeling financiën en ben jij het financiële geweten van de bestuurder. Jouw afdeling houdt zich bezig met de financiële administratie, business control en project control. Het team bestaat onder andere uit een medewerker crediteurenadministratie, een financieel medewerker, een adviseur privacy en procesmanagement. Iedereen in het team heeft zijn eigen taken en verantwoordelijkheden en voert deze grotendeels zelfstandig uit, onder jouw leiding.

  • Jij zorgt voor de managementrapportages (jaarrekening, jaarverslag en kwartaal rapportages), inclusief prognoses en statistische gegevens. Daarnaast onderzoek jij en geef jij advies over de financiële haalbaarheid van projecten;
  • Jij bent direct verantwoordelijk voor een correcte vastlegging & uitvoering van de financiële- en projectadministratie en de controle op de salarisadministratie;
  • Jij bent de adviseur ten aanzien van het financiële beleid en financiële vraagstukken en eindverantwoordelijk voor de inrichting, verbetering en optimaal gebruik van het financiële systeem;
  • Jij bent verantwoordelijk voor het verzamelen en coördineren van informatie ten behoeve van de opstelling van de begroting en subsidieaanvragen.
  • Jij voert analyses uit op zowel financiële als statistische data en weet dit door te ontwikkelen;
  • Jij legt en onderhoudt functionele contacten met externe relaties, zoals lokale overheden en –instellingen wanneer het over financiële vraagstukken gaat;
  • Jij overlegt met de directeur-bestuurder, auditcommissie financiën (RVT), accountant en ondernemingsraad over de jaarstukken en schuift waar nodig aan bij het MT;
  • Jij bent met de adviseur privacy & procesmanagement verantwoordelijk voor de planning en control cyclus, procesoptimalisatie, procesbewaking en financiële ondersteuning van de projecten en subsidieaanvragen.

Functie-eisen

Wat breng jij mee?

Als persoon ben jij nauwkeurig en weet jij feilloos financiële adviezen schriftelijk weer te geven. Jij weet strategische beleidsplannen goed te vertalen in meerjarenramingen. Jij onderhoudt actief contact met teammanagers en programma coördinatoren en ondersteunt in de financiële analyses en prognoses. Door jou opgedane ervaring heb je een oog voor efficiëntie en kwaliteit in de realisatie van de interne dienstverlening. Ook heb je leidinggevende capaciteiten en weet jij het team goed aan te sturen.

Verder heb jij:

  • Hbo werk- en denkniveau;
  • Afgeronde opleiding op het gebied van controlling/financiële administratie;
  • Veel ervaring met AFAS Profit;
  • Kennis van planning & control in een gesubsidieerde organisatie is een pre.

Aanbod

Wat bieden wij jou?

Een dynamische functie, waarin veel belangen spelen en waar je een brede adviserende rol hebt. Veel vrijheid in het uitvoeren van je dagelijkse werkzaamheden.

Verder krijg je:

  • Een goed primair salaris in maximaal schaal 10 (CAO Openbare Bibliotheken);
  • Een dienstverband voor 28-32 uur
  • Een werkplek in een ambitieuze en maatschappelijke organisatie op een prachtig plek in de stadshart
  • Relevante opleidingen en trainingen waaronder onbeperkt toegang tot de online trainingen van GoodHabitz;
  • Een contract voor de duur van 1 jaar waarbij een vast dienstverband tot de mogelijkheden behoort;
  • Goede secundaire arbeidsvoorwaarden en een gunstige pensioenregeling;
  • Aandacht en opleidingsbudget voor persoonlijke en professionele ontwikkeling, en ruimte om je eigen pad te kiezen.

Inlichtingen

Durf jij deze uitdaging aan?

Neem contact op met Arnold Bouman van STORM in Recruitment: arnold@storminrecruitment.nl. Zij zijn verantwoordelijk voor de werving van deze positie. Je kunt natuurlijk ook telefonisch contact met STORM opnemen via telefoonnummer: 038 – 22 22 015.

Sollicitatie

Durf jij deze uitdaging aan?

Neem contact op met Arnold Bouman van STORM in Recruitment: arnold@storminrecruitment.nl. Zij zijn verantwoordelijk voor de werving van deze positie. Je kunt natuurlijk ook telefonisch contact met STORM opnemen via telefoonnummer: 038 – 22 22 015.

MEER WETEN? NEEM CONTACT OP MET ARNOLD BOUMAN | RECRUITMENT CONSULTANT & OPRICHTER