"IK KRIJG VIA DEZE BAAN DE KANS OM HULP TE GEVEN DIE IK ZELF VROEGER NIET HEB GEHAD."

Agnes Giesken, Communicatie en marketingmedewerker bij BS&F

'Ik ben opgegroeid in een gezin uit de arbeidsklasse. Lange tijd was ik zelf een werkende arme. Dat betekent dat mijn inkomen niet genoeg was om in mijn levensbehoeften te voorzien. Het had mij een stuk meer financiële ademruimte gegeven als ik had geweten welke gemeentelijke hulp ik allemaal had kunnen krijgen. Want er zijn allerlei regelingen voor die doelgroep, zoals een gemeentepolis en energietoeslag. Als profitorganisatie binnen het sociaal domein helpt BS&F gemeenten om die doelgroep beter te bereiken en helpen. Ik dacht namelijk altijd dat alle regelingen niet voor mij golden. Dat ík nergens recht op had. Als ik had geweten wat ik nu weet, dan had ik een stuk minder stress gehad. En minder instant noedels hoeven eten.'

'De baan bij BS&F heb ik niet zelf uitgezocht. Mijn baan bij mijn vorige werkgever hield op, dus reageerde ik via de functie ¨Eenvoudig solliciteren op LinkedIn op een vacature bij STORM. Eenmaal op gesprek bij Joeri op kantoor zei hij: maar deze functie past helemaal niet bij jou. Ik heb iets beters voor je. Toen heeft hij mij daar voorgesteld en mocht ik op gesprek komen. Het is een nieuwe functie, ik mag mijn rol zelf invullen. Momenteel werk ik aan een doelgroepanalyse, die ik uitwerk tot communicatieplan. Daarin bepaal ik de tone of voice, merkstijl en klantbeleving voor alle uitingen. Omdat ik nog maar net ben gestart is het soms nog een beetje zoeken, maar Joeri heeft het goed gezien: deze functie past perfect en is een hele mooie uitdaging voor mij.'

'Waarom zelf een baan zoeken die bij je past als daar recruiters voor zijn? Moet je wel weten welk recruitmentbureau. Ik wil niet dat ik ergens wordt geplaatst waar ik niet hoor terwijl er wel goed geld aan mij wordt verdiend. En dat is precies de reden dat ik STORM wél aanbeveel. Natuurlijk is ook STORM ook een commercieel bedrijf, maar ze onderscheiden zich door hun hyper persoonlijke aanpak. Ze challengen je, vragen door en durven ook een beetje brutaal te zijn. Zo van: dit past niet bij je, dat wel. Daar hebben de werkgevers én de professionals het meeste aan: recruiters die goed luisteren én je prikkelen en uitdagen.’