Regisseur Financiën

Omgeving Dronten

22-06-2020

32 - 36 uur | Financiën, P&C, Jaarrekening | hbo / wo

Neem jij de regie in het financieel proces? Lees dan snel verder!

Opdrachtgever

Over deze vacature
De gemeente Dronten is een jonge gemeente en staat met ruim 350 betrokken collega’s midden in de maatschappij. De organisatie van de gemeente geeft medewerkers de ruimte om initiatief te nemen en stimuleert groei en ontwikkeling. Het team Financiën, Planning & Control en Inkoop bestaat uit zo’n 20 professionals en is volop in ontwikkeling. De transitie in de richting van meer proactieve en integrale dienstverlening is in een vergevorderd stadium. Nu is het cruciaal dat de stap naar intensieve samenwerking tussen overige teams en het in contact staan met de gehele organisatie wordt gemaakt. Verbinding maken gebeurt niet alleen binnen de muren van FP&C en Inkoop, maar ook daarbuiten. De Regisseur Financiën die wij zoeken vindt dit een vanzelfsprekendheid.

Over de Gemeente Dronten
De organisatie van Dronten werkt vanuit de 4 V’s: Vakmanschap, Verbinding, Vertrouwen en Vernieuwingskracht

Als dienstverlenende organisatie staan we met ruim 350 betrokken collega’s midden in de maatschappij. We werken samen aan een groeiende en sterke gemeente. We zetten ons vakmanschap in om initiatief de ruimte te geven, groei en ontwikkeling te stimuleren en dromen te verwezenlijken. We spelen graag een verbindende rol, waarop inwoners, samenwerkingspartners en ondernemers kunnen vertrouwen. Onze vernieuwingskracht blijkt uit het samen pionieren, innoveren en mogelijk maken.

Functie

Wat ga je doen?
Als Regisseur Financiën bij de Gemeente Dronten ben je maatschappelijk betrokken en speel je een belangrijke rol in de financieel-economische processen. Samen met je collega’s vertaal je in- en externe ontwikkelingen op financieel gebied naar beleid voor de gemeente en richt je de activiteiten op het gemeenschappelijke doel.

Je bent sparringpartner voor management en bestuur en geeft hen - gevraagd en ongevraagd - onafhankelijk en integraal financieel advies. Dit doe je helder en effectief. In het advieswerk ligt jouw focus op het adviseren van het vakgebied Bedrijfsvoering. Je krijgt te maken met omvangrijke projecten en financiële vraagstukken.

Je draait je hand niet om voor het coördineren van een P&C-document en het doorontwikkelen van Drontens’ P&C-instrumenten. Met jouw deskundigheid lever jij hier een belangrijke bijdrage aan. Zo word je als Coördinator van het jaarrekening traject ingezet. Dat doe je door ijzersterke communicatie met alle betrokken actoren: van budgethouder tot raadslid. Je pakt je rol als aanjager, je bent de regisseur en laat zien dat je in staat bent ‘hoogover’ te acteren. Je bent rolvast, je beweegt mee waar nodig en beseft dat goede relaties belangrijk zijn voor het succesvol uitvoeren van je werk. Kritisch waar nodig en meedenkend waar het kan.

“Binnen Dronten is men bezig met project Zero Based Begroten. Een leuke ontwikkeling. Het is ook een mooie en uitgelezen kans voor een financial om dit van dichtbij in de organisatie mee te maken en bij te dragen. Het levert waardevolle basis op met inzichten, kennis en ervaring. Het project wordt integraal benaderd, het is niet alleen van financiën.”

Functie eisen

Wij zoeken een energieke collega (voor een zeer veranderingsgezind finance team) met een zelfstandige en proactieve werkhouding, goede communicatieve vaardigheden en het lef om buiten de kaders te denken. Om als adviseur/regisseur te kunnen excelleren, is ook een flinke dosis politieke sensitiviteit nodig. De gemeente Dronten vindt het verfrissend als jij geen ervaring hebt in, maar wel affiniteit hebt met de publieke sector.

  • Je hebt HBO+ werk- en denkniveau, blijkend uit een afgeronde opleiding in de richting van financiën zoals bedrijfseconomie, accountancy, of bestuurskunde;
  • Je hebt aantoonbare ervaring als finance professional waarbij jouw sterk adviserende kwaliteiten optimaal werden benut;
  • Ervaring als assistent accountant/ staff binnen een accountancy kantoor is een pré;
  • Je hebt ervaring met het opstellen van begrotingen, rapportages en financiële doorrekeningen;
  • Bekendheid met de geldende wet- en regelgeving (BBV), richtlijnen en procedures op het gebied van gemeentefinanciën is een pré, maar zeker geen must;
  • Kennis van en ervaring met Key2Financiën en LIAS is een voordeel;
  • Ervaring en affiniteit met gedigitaliseerde gegevensverwerking is een pré;
  • Jouw DNA: Ondernemend, met een open en klantgerichte houding, organisatiesensitief.

Aanbod

Wat biedt de Gemeente Dronten?
De lijnen binnen de gemeente Dronten zijn kort en bij alles wat de organisatie doet gaat het uit van toegevoegde waarde bieden en mogelijkheden voor verbetering. De gemeente wil een lerende organisatie zijn. Dat betekent dat ze openstaan voor feedback en dat jij als medewerker de ruimte krijgt om je te ontwikkelen. Managers begeleiden jou vanuit dienend leiderschap en de Dronten Academie biedt jou de gelegenheid om je inhoudelijk te laten uitdagen.

  • Een rol met impact in een dynamische organisatie met maatschappelijk belang;
  • Werken in een flexibele kantoorconcept, met alle ruimte om je werk-privé balans te regelen;
  • Een tijdelijke aanstelling met uitzicht op vast na een jaar;
  • Inschaling op basis van ervaring in schaal 10A van de Cao Gemeenten;
  • Een individueel keuzebudget (IKB) van 17,05% bovenop het bruto maandsalaris. Dit kun je op verschillende manieren besteden;
  • Een goede pensioenregeling bij het ABP;
  • Gratis reizen voor woon-werkverkeer met het openbaar vervoer; wanneer je met de auto naar je werk komt geldt een reiskostenvergoeding van maximaal € 130 per maand, eventueel in combinatie met fiscale uitruilmogelijkheden binnen het IKB.

Inlichtingen

STORM in Recruitment neemt voor de gemeente Dronten de volledige werving op zich. Heb jij interesse? Neem dan contact op met Jan Jaap Akse van STORM in Recruitment; akse@storminrecruitment.nl. Je kunt Jan Jaap bereiken op 06-28408945.

solliciteer   email deze vacature