Online Marketeer

Omgeving Zeist

25-04-2019

24 - 36 uur | Online Marketing, Positionering, Maatschappelijk| hbo

STORM in Recruitment is op zoek naar een creatieve en commercieel gedreven Online Marketeer die er als specialist voor gaat zorgen dat Bartiméus nog beter in contact komt met haar doelgroepen. 

Opdrachtgever

Bartiméus
Bartiméus is dé expertise-organisatie voor mensen die slechtziend of blind zijn. Deze organisatie is er voor alle mensen die problemen hebben met zien, ook wanneer zij meervoudige beperkingen hebben. Ruim 1800 deskundige en gedreven medewerkers en ruim 800 vrijwilligers zetten zich dagelijks voor hen en de mensen uit hun leefomgeving in.

Kwaliteit van leven betekent voor ieder mens iets anders. Daarom levert Bartiméus maatwerk in iedere fase van het leven van 10.000 cliënten, bewoners en leerlingen. Door haar kennis en expertise over te brengen op meer dan 2000 externe professionals en belanghebbenden, draagt Bartiméus eraan bij dat nog veel meer mensen die problemen hebben met zien, hun leefwereld kunnen vergroten.

Bartiméus streeft naar een inclusieve samenleving,  de organisatie stimuleert innovaties en deelt haar kennis. Zo zet Bartiméus zich in voor een samenleving waar alle 300.000 mensen die problemen hebben met zien, 100% kunnen leven. Want het gaat niet om hoeveel procent je ziet, het gaat om hoeveel procent je leeft!

STORM in Recruitment
STORM in Recruitment begeleidt professionals naar de volgende stap in hun carrière en verbindt talent aan organisaties die talent omarmen. Talent betekent voor STORM niet wat je gedaan hebt, maar of je blijft ontwikkelen waar je goed in bent. Dit geldt ook voor organisaties. Dus naast het verbinden van talent aan talentzoekers begeleidt STORM organisaties ook bij het doorontwikkelen en optimaliseren van bestaande bedrijfsprocessen.

Functie

Algemene informatie
Naast Bartiméus staat het Bartiméus Fonds. Dit fonds financiert projecten van derden en ontwikkelt eigen projecten. De Online Marketeer gaat voor beide organisaties aan de slag en de online uitingen moeten uiteraard strategisch op elkaar afgestemd zijn.

De afdeling Marketing en Communicatie van Bartiméus richt zich op het profileren van wat de organisatie te bieden heeft: zorg, onderwijs, expertise en kennis. De organisatie wil beter zichtbaar en vindbaar zijn voor mensen met een visuele beperking. Bartiméus deelt bovendien haar ervaring en kennis met professionals die met de organisatie werken. Denk aan behandelaars, wetenschappers, maatschappelijke organisaties en bedrijven.


Daarnaast adviseert, inspireert en ondersteunt de afdeling Marketing en Communicatie de interne organisatie bij het ontwikkelen van de communicatie- en/of marketingstrategie, bij het profileren van kwalitatieve zorg, kennis en expertise en adviseert over de communicatie bij organisatieveranderingen. De afdeling signaleert kansen en bedreigingen uit maatschappelijke en (politieke) ontwikkelingen in de zorg en bewaakt het gewenste imago en de merkpositionering van Bartiméus.

Functieomschrijving
Als Online Marketeer zet je uiteenlopende online marketing activiteiten in om de organisatiedoelen te halen. Je zorgt ervoor dat de doelgroepen de organisatie snel kunnen vinden én bij Bartiméus vinden wat ze zoeken. Bartiméus wil haar positionering versterken door meer in gesprek te gaan met haar doelgroepen.

Wij zijn op zoek naar iemand die zich verdiept in de doelgroepen van Bartiméus en het Bartiméus Fonds en hun online mediagedrag. Hier baseer je de in te zetten en toe te passen online marketing technieken op. 
Je werkt hierbij nauw samen met communicatieadviseurs en fondsenwervers van Bartiméus en het Bartiméus Fonds. Je gaat je toespitsen op het etaleren van de twee organisaties en het diverse aanbod, zodat de vertaalslag van communicatie naar marketing kan worden gemaakt.


Je ontwikkelt de digitale strategie waar sites en socials naadloos op elkaar aansluiten. Je werkt dit uit, inclusief heldere doelen en targets. Je bent hands-on, zorgt voor content die raak is en haalt je doelen met effectieve online campagne’s. Je verbetert de inzet van bestaande kanalen, hebt een belangrijke rol bij het bouwen van de nieuwe website en verzorgt (video) content. Je speelt in op online trends. 
Je ontvangt leiding van het hoofd van de afdeling Marketing & Communicatie van Bartiméus.

Functie eisen

  • Je hebt hbo denk- en werkniveau en een diploma richting Marketing, Communicatie of vergelijkbaar;
  • Je hebt kennis van online overtuigingstechnieken en van de trends, ontwikkelingen en wetmatigheden van online- en social media;
  • Ervaring met SEO, monitoringtools, marketing automation, e-mailmarketing (mailchimp), A/B testing, web- en mail analytics en CMS;
  • Affiniteit met fondsenwerving is een pré;
  • Je hebt een enorme drive om meer dan 300.000 mensen te bereiken, die problemen hebben met zien.


Wat biedt Bartiméus 

  • Deze uitdagende en gevarieerde baan is voor 24 - 36 uur per week
  • Bartiméus kenmerkt zich door een prettige werksfeer en veel ontwikkelingskansen;
  • De arbeidsvoorwaarden zijn conform de CAO Gehandicaptenzorg en pensioenfonds Zorg & welzijn. De functie is ingeschaald in schaal 55.

Inlichtingen

Durf jij deze uitdaging aan? Neem dan contact op met  Erica van Ommen of Sander Westenberg van STORM in Recruitment; vanommen@storminrecruitment.nl / westenberg@storminrecruitment.nl. Je kunt natuurlijk ook telefonisch contact met ons opnemen via telefoonnummer: 038 - 22 22 015.

solliciteer   email deze vacature