Territory Mapping: zo krijg je jouw bedrijfsstrategie scherp

Wat hebben de bedrijven Google en Ferrari gemeen? Ze zetten allebei Territory Mapping in om hun bedrijfsstrategie helder te krijgen. Het is een methode die helpt om scherp te krijgen waar je vandaan komt, wat de huidige status is en de gewenste bestemming. In ons webinar vorige week tekenden wij samen met  Anthony Willoughby en coach Doutzen Groothof onze eigen kaart. Een kwetsbaar moment, waarbij we merkten dat het best lastig is om scherp te krijgen waar je nou écht naartoe wilt. Zou jij ook meer duidelijkheid willen over jouw missie als mens en doel als bedrijf? Dan is territory mapping zeker ook iets voor jou.

Wat is Territory Mapping?

Territory Mapping is een methode die je in staat stelt om met een scherpere blik te zien waar je bent en waar je naartoe wilt. Het is een tool die je helpt te zien wat jouw barrières zijn om jouw doelen te behalen. En omdat een tekening vaak meer zegt dan 1000 woorden, begrijpt de ander ook beter wie je bent, waarom je zo geworden bent en wat jouw droom is.

Deze methode is gemaakt door Antony Willoughby, die vele gesprekken had over leiderschap met stamhoofden zowel in Papoe Nieuw-Guinea als in Afrika. En wat hem opviel is dat moderne bedrijven veel kunnen leren van traditionele volkeren, vooral als het gaat om strategie en leiderschap.

Een territory map is overigens iets anders dan een roadmap. Je kunt een roadmap zien als een tijdslijn en een planning om je doelen te behalen, als je (bijvoorbeeld via territory mapping) eenmaal duidelijk hebt wáár je precies naartoe wilt bewegen

Een Territory Map gemaakt door een Aboriginal gemeenschap:

Territory Mapping

Een Territory Map gemaakt door de Bill & Melinda Gates Foundation

Territory Mapping


Als de zekerheden wegvallen


´Wist je dat wij één van de eerste generaties zijn die in échte vrijheid leeft?´ opent Anthony Willoughby vanuit Engeland het webinar afgelopen dinsdagavond 13 oktober. Ingebeld waren de STORM-collega´s, STORM ex-medewerkers en geïnteresseerde professionals, met name vanuit Zwolle, webinar moderator en Territory Mapping consultant Doutzen Groothof vanuit Kigali, Rwanda.

Anthony: ´Generaties lang moesten we doen wat anderen ons opdroegen. Nu kunnen we zelf kiezen. En dat is meteen de grootste uitdaging: dat we de keuze hebben om onze eigen bestemming te kiezen. Hoe doe je dat? Hoe krijg je dat scherp? Het is heel makkelijk om je vast te houden aan zekerheden zoals een baan, een huis, maar hoe zeker zijn die zekerheden?´.

Deze moeilijke tijd zet ons extra aan om na te denken over de vraag: waar draait het allemaal eigenlijk om?

Een vraag die, na het afstuderen of de wereldreis, een beetje naar de achtergrond is geraakt door de drukte van het gezin, de hobby´s, spreadsheets, actieplannen en deliverables. 

Toch is het jezelf stellen van De Grote Vragen belangrijker dan ooit. Als individu en ook als bedrijf. Een missie vinden, een why zoals Simon Sinek het noemt, is essentieler voor zakelijk succes dan we ons beseffen. Professionals van vandaag de dag zoeken naar echtheid, en prikken door uiterlijk vertoon en macht heen. Vooral ook de jongere generatie is op zoek naar een purpose job, oftewel een baan bij een bedrijf met een mooie missie en een duidelijk doel.

Want hoe mooi is het als je kunt werken vanuit een intrinsieke motivatie. Een bedrijf zonder missie is al snel een leverancier, in plaats van een partij waarmee je écht een band opbouwt, een bedrijf met een verhaal. 

Wat is jouw (bedrijfs)missie en bestemming?

Durf jij als professional of leider van een bedrijf of team stil te staan bij de vraag wat nou écht de bestemming is? Wat wil je nou écht bereiken?

Het gaat erom hoe jij je toekomst ziet en hoe je daar wilt komen.

Door jouw gebied te tekenen kun je zaken simpeler maken en simpeler naar de dingen kijken. Dus in plaats van spreadsheets en powerpoint naar een concreet actieplan waar je iets mee kunt.

Heb je jezelf wel eens de volgende vragen gesteld?

  • Afkomst: waar kom je vandaan?
  • Huidige plek: waar sta je nu?
  • Bestemming: waar ga je naartoe?

Welke wegen en bruggen moet je bouwen? Welke moerassen moet je omzeilen of bergen moet je je beklimmen?  Met welke skills kan jij het verschil maken? Wie moet je meenemen op je reis en hoe doe je dat? 

Territory Mapping: zo pak je het aan

Hoe gaat dat in zijn werk, een Territory Map tekenen?


1. Durf jezelf kwetsbaar opstellen

Dat het optekenen van jouw kaart en dat van jouw bedrijf een best onzeker en kwetsbaar proces is, merkten we toen een aantal deelnemers van de webinar hun eigen kaart toonden. Grote kans dat je allereerst in de weerstand schiet. Ik kan het niet, ik wil het niet. 

Tip: houd onderstaand voorbeeld aan als vertrekpunt.

territory mapping

 

Echt scherp voor je zien waar je naartoe wilt, is lastiger dan je denkt.

Sander Westenberg is corporate recruiter bij Wehkamp in Zwolle en liet tijdens het webinar zijn Territory Map zien. ´Kijk, hier zie je mij. Genieten,´ vertelt hij terwijl hij wijst naar de boot op zee die hij tekende. ´Ik ben blij met mijn werk, en mijn gezin. We hebben het goed. Maar mijzelf kennende komt er altijd weer een moment dat ik opnieuw wil worden uitgedaagd. Het is een kwestie van tijd, kijk, hier heb ik een klok getekend.´



Doutzen Groothof was ook aanwezig bij het webinar. Zij heeft de methode van Anthony geleerd en zet deze nu bij het begeleiden van managementteams voor haar bedrijf Mammoth Consulting Africa .

Over het kwetsbaar opstellen zegt ze: ´Territory Mapping is een proces dat absolute eerlijkheid tussen alle medewerkers en de partners van het bedrijf mogelijk maakt. Het eindresultaat ervan is een team dat de huidige stand van zaken begrijpt, de strategie en de missie in handen heeft, weet waar ze in de toekomst wil zijn en het resultaat met uitstekende kwaliteit kan leveren.´

2. Zoek hulp bij barrières

Anthony voegt daaraan toe dat het heel krachtig is om steun bij elkaar te zoeken via het visueel maken van jouw dromen en route. ´We hebben elkaar nodig om te zien wat onze barrières zijn. Door jouw eigen kaart te tekenen en die te delen, maak je het voor anderen makkelijk om jou te helpen jouw blokkades te overbruggen.´

3. Maak een actieplan met 3 focusgebieden 

Anthony raadt ieder team aan om, wanneer de kaart eenmaal klaar is, 3 focusgebieden te kiezen om mee aan de slag te gaan. Dan maak je de route ernaartoe meteen concreet.

4. Blijf elkaar scherp houden

Het is niet de eerste keer dat STORM in Recruitment professionals en bedrijven begeleid bij het maken van een Territory Map.

STORM-eigenaar Arnold Bouman daarover: ´Er zijn geen goede en geen slechte kaarten. Het is goed voor jezelf om te doen, en vooral ook binnen jouw team. Als je eenmaal iemands kaart hebt gezien dan vergeet je die niet meer. Je kunt elkaar daarna scherp houden. Het gaat erom dat je elkaar blijft challengen op de route naar jouw droombestemming. Het succes van Territory Mapping staat of valt van samenwerken met andere mensen. Van constant de verbinding opzoeken.´

Hulp nodig bij het scherp krijgen van jouw missie?

Als recruitmentbureau zijn wij constant bezig met het helpen van professionals en bedrijven naar hun bestemming.

Bijvoorbeeld via onze development projecten, en onze inspanning om een sociale impact te maken.

Hoe scherper bedrijven en professionals duidelijk hebben waar ze naartoe willen, hoe beter de talenten kunnen worden ingezet. En problemen kunnen worden getackeld. Daarom zijn wij graag de motor achter wat wij noemen de Territory Revolution.

Zou jij met jouw team graag een territory map willen maken en zou je graag begeleid willen worden tijdens een sessie?

Laat het ons dan weten. Wij helpen jou graag om jouw doelen te bereiken. Dat is waar wij voor staan en onze energie uithalen!

 

territory mapping arnold bouman storm

Dag van de Duurzaamheid: zo doe je nóg groener zaken

Sinds afgelopen zaterdag 10 oktober 2020 bestaat STORM in Recruitment 8 jaar! Onze feestelijke plannen zijn corona cancelled. Het gaf ons een reden om extra stil te staan bij de Dag van de Duurzaamheid afgelopen zaterdag. Een jaarlijks event waar je als bedrijf, overheid, school en organisatie je van je ‘groenste’ kant kunt laten zien. Wij vinden duurzaamheid & samen impact maken essentieel. Daarom delen wij vandaag onze tips om nóg groener zaken te doen. 

Duurzaamheid: wat betekent het eigenlijk?

Het woord ‘duurzaam’ is overal. Veel organisaties gebruiken het om te omschrijven hoe ze op een milieuvriendelijke manier ondernemen. Ook vervuilende multinationals gebruiken graag het woord duurzaamheid. De betekenis van het woord duurzaamheid is een beetje verloren gegaan, omdat het woord te pas en te onpas wordt gebruikt.

Wat betekent ´duurzaamheid´?

1. Duurzaamheid als eigenschap betekent dat iets lang goed blijft en blijft bestaan;

2. Het streven naar duurzaamheid betekent verstandig omgaan met energiebronnen en het milieu.

Groener werken en leven doe je samen

STORM in Recruitment vindt sinds de oprichting duurzaamheid een essentieel onderdeel van zaken doen. Door inzichten te delen met andere bedrijven en zelf zo duurzaam mogelijk te werken geven wij daaraan vorm.

Zo vierden wij onze 7e verjaardag vorig jaar met Jan Terlouw, die als gastspreker ons wees op het belang van duurzaamheid (kijk we hebben de foto´s nog!).

Je kon een speld horen vallen toen hij zei: ´Bedenk voor jezelf even of je wilt dat je kinderen of kleinkinderen in een slechtere wereld opgroeien dan jij. Wil je dat echt? Het is zorgwekkend wat er met de natuur gebeurt. Als dat veranderen kan, dan moet ik daar wat mee. We leven in een SAMENleving. We moeten elkaar weer vertrouwen, verantwoordelijkheid geven en het samen gaan doen.´

Gemotiveerd om groener zaken te doen

Als STORM in Recruitment komen wij dagelijks bij organisaties over de vloer. En wij merken dat bedrijven in Zwolle en omgeving een enorme drive hebben om beter, groener en innovatiever zaken te doen!

Wij zien dat het vaak de kleine veranderingen zijn die een groot verschil kunnen maken. Vooral als je het samen doet.

Zet gewoon de eerste stap, ook al is deze klein, en als je dat blijft doen dan gaat duurzaamheid ook leven in jouw organisatie.

5 tips om vandaag al duurzamer te zijn

If you really want something you´ll find a way. If not, you´ll find an excuse.

Wat is jouw excuus om niet te starten met groener zaken doen?

Hierbij een aantal tips om vandaag al te starten met groener zaken doen.

Tip 1: Ruim je data op

Jaarlijks stoten Nederlandse datacenters enorm veel CO2 uit. Servers zijn bijna net zo vervuilend als vliegtuigen.

Heb je er wel eens over nagedacht wat jouw jouw digital footprint footprint is op 1 dag, een werkweek of je hele carrière? We produceren dagelijks zowel werk als privé enorm veel data. Van een appje, een mailtje tot jouw website die gehost is: voor al deze acties is serverruimte nodig in een datacenter. We kunnen daar wat aan doen door servers op de ecostand te zetten, door data op te ruimen én door websites groen te hosten.

Tip 2: één dag per week geen vlees op kantoor

Een dag per week geen vlees voor alle Nederlanders, betekent op jaarbasis een grote daling van de CO2-uitstoot. Gaan wij dat halen wanneer bij vrijwel elk buffet, diner of feestje vlees de norm is en plantaardige gerechten de uitzondering? Eén keer per week geen vlees bij de lunch op kantoor zou al helpen.

De gemeente Amsterdam, Haarlem en Delft zetten overigens wel een hele grote stap met de campagne: ‘Carnivoor, geef het door’.  Bij een gemeenteborrel wordt het plakje worst dus alleen nog op verzoek geserveerd. Vegetarische hapjes zijn daar de norm geworden.

Tip 3: Zonnepaneel op het dak van je kantoor

Heb je al eens nagedacht over duurzaam energie opwekken met zonnepanelen op het dak van het bedrijfspand? Leasen behoort ook tot de opties. Het is een mooie manier om CO2-uitstoot te verminderen én het levert je ook geld op. Bij aanschaf kun je gebruikmaken van de Energie Investeringsaftrek waarbij je 40% van de investeringskosten mag aftrekken van de fiscale winst.

Tip 4: Verantwoordelijker reizen van A naar B

Je moet wel iets eerder van huis maar… Als we allemaal minder hard zouden rijden, gemiddeld 100 km per uur, dan levert dat een behoorlijke vermindering van de CO2-uitstoot op. Andere opties: vaker op de (kantoor)fiets, carpoolen en zakelijk een meer milieuvriendelijke auto rijden.

Tip 5: B-corps & groene initiatieven

Wat hebben de Triodos Bank, Ecover en Danone gemeen?

Het zijn allemaal B-corps. En dit zijn bedrijven om je door te laten inspireren omdat zij écht durven kiezen voor duurzaamheid.

B Corp staat voor Benefit Corporation. B Corps worden gecertificeerd door de non-profitorganisatie B Lab. De B Corp gemeenschap streeft concreet naar minder ongelijkheid en armoede, een gezonder milieu, sterkere gemeenschappen en het creëren van kwalitatief hoogwaardige banen die waardigheid en betekenis genereren.

B-corps willen het begrip ‘succes’ herdefiniëren, namelijk door niet alleen te handelen vanuit financiële overwegingen, maar vanuit een breder perspectief waarin iedereen voordeel heeft van de diensten van het bedrijf. Vanuit een People, Planet, Profit-gedachte, dus.

Het groene jasje van STORM in Recruitment

Wij zijn geen gecertificeerde B corp, maar sociaal en maatschappelijk betrokken zijn zit wel in ons DNA. Door waarde toe te voegen en te delen maken we samen de wereld een stukje mooier.

Hoe wij zelf vormgeven aan duurzaamheid? Nou door waar mogelijk op de fiets naar kantoor te gaan, zoveel mogelijk papierloos werken, eerlijke koffie te drinken en staand te werken. Ons kantoor is plantrijk, ook de hond mag mee naar kantoor en hebben gekozen voor een groene en eerlijke bank voor onze financiële zaken.

Oh ja, over groen gesproken…

De komende tijd gaan we aan de slag met onze huisstijl, samen met bureau Beeldprikkels. Misschien gaan we wel een andere kleur groen gebruiken voor ons logo. Of wordt het hele kleurenpalet anders. The only constant is change, zeggen ze wel eens. Wij hebben in ieder geval zin in een huisstijl die past bij onze groei van de afgelopen jaren.

Happy birthday to us!

Duurzaamheid betekent natuurlijk ook dat iets lang goed blijft en blijft bestaan… Daarom toch nog héél even de aandacht voor onze verjaardag vandaag!

We zijn namelijk best een beetje trots dat wij na 8 jaar hard werken zijn uitgegroeid tot hét recruitmentbureau in de regio Zwolle voor uitdagende klussen en top professionals.

Onze focus ligt op detachering, interim en vaste banen in de marketing communicatie, HR en finance. En wij doen dit voor prachtorganisaties waaronder Wayer Yachts, Royal Huisman, Agrifac, Landstede Groep, Gemeente Zwolle en de Provincie Overijssel.

And this is just the beginning!

Wij komen graag in contact met jou!

Wij geloven in duurzame relaties. Met jou als professional en organisatie. Maar ook met jou als netwerk- en samenwerkingspartner, studerend talent, mede Zwollenaar en onze groene omgeving.

Heb je een vraag over een vacature? Zoek je een kandidaat? Of heb je een andere vraag? Neem gerust contact met ons op.

Wij hebben trouwens een nieuwe collega!

Haar naam is Hannah Lipke en zij is onze nieuwste Junior Recruiter!

Je kunt voortaan dus ook bij haar terecht.

Stuur haar een bericht via hannah@storminrecruitment.nl of LinkedIn !

Meer over de Dag van de Duurzaamheid

Stichting Urgenda organiseert jaarlijks op 10 oktober de Dag van de Duurzaamheid. Op de website van Urgenda kun je alle initiatieven en bedrijven die hieraan meedoen bekijken. Ook handig na de Dag van de Duurzaamheid: het 54 puntenplan voor CO2-reductie.

Foto’s mogen niet zonder toestemming van STORM in Recruitment worden gebruikt. Klik op de foto voor een grotere foto. 

STORM in Recruitment vindt sinds de oprichting duurzaamheid essentieel.

 

dag van de duurzaamheid

Duurzaamheid: een kwestie van de eerste stap zetten

dag van de duurzaamheid storm in recruitment

Wij merken een enorme drive van bedrijven in de omgeving Zwolle om beter, groener en innovatiever zaken te doen!

storm in recruitment 8e verjaardag

Na 8 jaar zijn wij hét recruitmentbureau in de regio Zwolle!

storm in recruitment hannah lipke

We hebben trouwens een nieuwe collega…
Haar naam is Hannah Lipke en zij is onze nieuwste Junior Recruiter!

Inspirerende zevende verjaardag met Jan Terlouw

Wat een bijzondere zevende verjaardag van STORM was dat! Afgelopen donderdag op de Dag van de Duurzaamheid, kon  je in Academiehuis | De Grote Kerk Zwolle een speld horen vallen. Theatermaker Boudewijn Koops en de gasten gingen in gesprek met schrijver, politicus en bepleiter voor een duurzame en meer verbonden samenleving Jan Terlouw. Aïrto zong prachtige, rake nummers die in de ambiance van de Grote Kerk helemaal tot hun recht kwamen. Wat een verbinding, inspiratie en sfeer!

Arnold Bouman

Eerst was er een kort interview met Arnold Bouman, founder van STORM in Recruitment: “Ooit begonnen met de wens recruitment te combineren met sociaal, maatschappelijk ondernemen in Zwolle. Dat lukt! Onze verjaardag vieren we wel vaker. Dit jaar, zeven jaar later, wilden we er iets bijzonders van maken. Nu staan we hier met zoveel mooie mensen!”

Karel Jan Voogd

Karel Jan Voogd van het Academiehuis; “Als je het hebt over de Dag van de Duurzaamheid is de combinatie met Grote Kerk wel heel bijzonder. Je kan zeggen dat dit het meest duurzame gebouw is, het staat er al 600 jaar! Ik vind het heel bijzonder dit feest van STORM hier te vieren, met al deze vrienden.”

Jan Terlouw

Het gesprek met Jan Terlouw was eerlijk, mooi, stevig, verbindend, vol one-liners en grappig. Jan Terlouw (87 jaar) heeft zijn roots in Zwolle en ging op 11 jarige leeftijd naar het lyceum in Zwolle. Hij vond het bijzonder terug te zijn. Boudewijn Koops vroeg hem naar zijn leven als schrijver en het ontstaan van boeken, zijn tijd als politicus bij D66, zijn werk als natuurkundige en dat bijzondere moment bij De Wereld Draait Door. De boodschap van Jan Terlouw was wederom duidelijk (in een notendop): “Bedenk voor jezelf even of je wilt dat je kinderen of kleinkinderen in een slechtere wereld opgroeien dan jij. Wil je dat echt? Door de combinatie van politiek, wetenschap en schrijven, heb ik veel manieren en wegen om mijn boodschap over duurzaamheid te vertellen. Het is zorgwekkend wat er met de natuur gebeurt. Als dat veranderen kan, dan moet ik daar wat mee. Ik wil de vloer aanvegen met mensen die daar niet in geloven. Wetenschap is geen geloof. Wetenschappers zelf mogen best wat meer op de barricade. De twijfel is voor de wetenschap heel waardevol maar voor het overgaan op actie gevaarlijk. Je kan dan zeggen dat je niks hoeft te doen. Dat we zelf nog niet willen veranderen naar een duurzamere manier van leven is omdat we nog onvoldoende weten. Er moet meer noodzaak zijn en we moeten vertellen dat het kan. De overheid moet haar bevoegdheid weer terugpakken en zorgen dat het (verduurzaming) gebeurt!”

De wereld draait door

Jan Terlouw kreeg op z’n 85e verjaardag zeven minuten zendtijd bij De Wereld Draait Door om ‘het volk’ toe te spreken. Een pleidooi voor vertrouwen en verbinding, wat hij ook gisteren opnieuw benadrukte. Jan Terlouw: “Deze kwesties zijn niet op te lossen met wantrouwen. We leven in een SAMENleving. We moeten elkaar weer vertrouwen, verantwoordelijkheid geven en het samen gaan doen.” Hoe dan? “Sowieso duurzaam leven maar word ook lid van een duurzame politieke partij, stem op de groenste persoon. En blijf betrokken. Zoals u hier vanavond bent; blijf meedenken.”

Voel de energie

Zwollenaar singer-songwriter Aïrto (o.a. bekend van The Voice of Holland en De Beste Singer-Songwriter van Nederland) gaf samen met zijn pianist de avond muzikaal vorm. Zijn lied ‘Voel de energie’, direct na het verhaal van Jan Terlouw raakte een gevoelige snaar. Een boodschap van samen sterker dan alleen, van samen er voor gaan… Gevoelig, verbindend en energie gevend.

Klaas Sloots

Wethouder Klaas Sloots sloot af. Boudewijn Koops vroeg hem naar duurzame initiatieven voor de stad Zwolle en de ambitie om over vier jaar ambtstermijn heen te kunnen kijken. Klaas Sloots: “Voor de voorjaarsnota onderzoeken we verschillende duurzame perspectieven. We zijn in gesprek met elkaar. Bijvoorbeeld over een oplossing voor de A28 die onze mooie stad doorsnijdt. Of de warmte en afwatering in Assendorp.”

Social impact

Een verjaardag om nooit te vergeten. En betrokken in alle facetten: samen schilderen aan een schilderij van Gabriël en de draak, koffie van Pure Africa, lokaal Zwols bier, gastvrijheid en de enorme inzet van de vrijwilligers van het Academiehuis… En ga zo maar door.

Een moment in het straatje van STORM. We vinden het belangrijk te verbinden; professionals aan organisaties (en andersom) maar ook ideeën, mensen en mooie initiatieven om zo een sociale impact te maken. Lees hier meer.

Meer weten of contact?

Bel 038 22 20 15 of mail info@storminrecruitment.nl.

Foto’s mogen niet zonder toestemming van STORM in Recruitment worden gebruikt. Klik op de foto voor een grotere foto. 

^ Boudewijn Koops & Jan Terlouw


^ Aïrto

 

^Meeschilderen aan Gabriël en de Draak

^Academiehuis De Grote Kerk Zwolle

Online profilering; strategisch inzetten van LinkedIn voor een Leven Lang Leren

Onze consultant Erik Jan was onlangs bij Windesheim voor het tweede deel van de training Online Profilering door o.a. LinkedIn. Het doel was de 18 alumni coördinatoren van het domein Business, Media & Recht meer ambassadeur voor Windesheim te laten zijn via een actief, deskundig en persoonlijke profiel op LinkedIn.

Zo kunnen zij op hun beurt het huidige netwerk van Windesheim meer aan zich te binden in het kader van de ambitie van Windesheim ‘een leven lang leren’.

Training
Erik Jan stond met de deelnemers stil bij het WAAROM van het LinkedInprofiel voordat ze de stap gemaakt maakten naar het HOE. Bij het HOE kregen deelnemers handvatten hoe je je goed en authentiek positioneert en waar je ‘moet’ zijn binnen LinkedIn om gezien en gehoord te worden. De deelnemers gaven opbouwende feedback op elkaars profiel en gingen aan de slag met hoe je zelf content creëert op Linkedin. Erik Jan: “Doordat deelnemers meer leerden over LinkedIn, gaf dit ook energie om daadwerkelijk met het platform aan de slag te gaan. Daarnaast was het een mooi moment voor de oud-studenten om elkaar weer te ontmoeten en te zien waar iedereen staat in zijn/haar carriere.”

Meer weten?
Meer weten over deze training personal branding? Mail of bel: info@storminrecruitment of 038- 22 22 015.

“Erik Jan Paulus”

“BrainSTORMsessie Financial Coaching”

Tijdens deze brainSTORM namen financieel dichter Mike Disseldorp en coachingsgoeroe Nanja Visser-Vos je mee in de snel veranderende wereld van financiële sturing, coaching en de rol van de moderne financial.

Op 16 september hield STORM in samenwerking met financieel dichter Mike Disseldorp en coachingsgoeroe Nanja Visser –  Vos, een BrainSTORM voor de financial coach. In de prachtige entourage van Academiehuis | Grote Kerk in het hart van Zwolle, hebben een 40-tal financials uit het netwerk van STORM meegedaan aan deze sessie.

In de ontwikkelingen in deze veranderende wereld, zien we een belangrijke rol voor voor (financieel) adviseurs weggelegd. Een interactieve sessie over hoe je jouw positie aan tafel met klanten en stakeholders kunt versterken.

“Hoe versterk je je positie aan tafel?”

STORM in gesprek met Jan Terlouw

Op donderdag 10 oktober 2019, de Dag van de Duurzaamheid, organiseren wij samen met Academiehuis | De Grote Kerk Zwolle een lezing door Jan Terlouw. Theatermaker Boudewijn Koops gaat tijdens deze avond in gesprek met schrijver, politicus en bepleiter voor een duurzame en meer verbonden samenleving, Jan Terlouw.

Jan Terlouw
Schrijver en politicus Jan Terlouw kwam bij DWDD in de spotlights met zijn pleidooi voor meer ‘touwtjes uit de brievenbus.’ Hij bedoelde daarmee dat we maatschappelijke én klimatologische problemen echt alleen kunnen aanpakken als we elkaar weer gaan vertrouwen. Gezamenlijk verantwoordelijkheid nemen voor een gezonde aarde en een verbonden samenleving, dat is wat Terlouw ons wil meegeven. Zie hier een filmpje waarin hij meer vertelt.

Boudewijn Koops en Aïrto
Zwolse theatermaker, acteur en artistiek leider van De Zwolse Stadsproductie Boudewijn Koops is de gastheer van de avond. Zwollenaar singer-songwriter Aïrto (o.a. bekend van The Voice of Holland en De Beste Singer-Songwriter van Nederland) geeft de avond muzikaal vorm.

Het Academiehuis Zwolle
Deze avond organiseren we in samenwerking met onze partner: Het Academiehuis Zwolle. Het Academiehuis biedt educatieve programma’s aan voor alle Zwollenaren in de Grote Kerk, waar de ambiance alleen al tot inspiratie leidt. Ze dragen bij aan leren, innoveren en talentontwikkeling.

Social impact
STORM vindt het belangrijk te verbinden; professionals aan organisaties (en andersom) maar ook ideeën, mensen en mooie initiatieven om zo een sociale impact te maken. Lees meer over onze filosofie of zie hier.

Programma
19.00 uur inloop
19.30 uur start
21.30 uur borrelen

Aanmelden
Wil je hier graag bij aanwezig zijn, stuur een bericht aan info@storminrecruitment.nl of bel 038-2222015

“Gezamenlijk verantwoordelijkheid nemen voor een gezonde aarde en een verbonden samenleving”

Stadsfestival Zwolle: stormachtig veel theater, dans en cabaret

Aankomend weekend, 6 t/m 8 september, vindt weer het Stadsfestival plaats. Heel Zwolle staat dan in het teken van theater, dans en cabaret. STORM is er ook bij. We spelen dit jaar een mooie rol tijdens het Vrijwilligersfestijn.

Stadsfestival Zwolle

Op diverse podia door de stad vind je het hele weekend allerlei acts. Van bekende namen als Blaudzun, Wende, Theater Gnaffel, Rico & Sticks en Tim Knol tot minder bekende (maar niet minder talentvolle) artiesten op gebied van theater, dans en cabaret. Zie hier het programma en koop, wanneer nodig, je toegangskaarten.

 STORM bij Stadsfestival

STORM is als sponsor betrokken bij het Stadsfestival. Naast een financiële bijdrage spelen we dit jaar een mooie rol tijdens het Vrijwilligersfestijn van Zwolle Doet! in de Grote Kerk op zaterdag 7 september. Voor de Vrijwilligersprijs mochten organisaties dit jaar laten weten op welke manier zij eigen vrijwilligers waarderen voor hun inzet. Tijdens het vrijwilligersfestijn maakt een jury, waar onze Arnold in deelneemt, bekend welke organisatie dit op de meest creatieve en mooie manier doet. Het beste initiatief wint een mooi geldbedrag voor zijn vrijwilligers. Lees hier meer.

 STORM vindt het belangrijk te verbinden; professionals aan organisaties (en andersom) maar ook ideeën, mensen en mooie initiatieven om zo een sociale impact te maken. Lees hier welke organisaties we een warm hart toedragen. 

“STORM is als sponsor betrokken bij het Stadsfestival.”

Impact-lunch bij Zwolle Unlimited: ontmoeten en nieuwe ideeën

Op het festival Zwolle Unlimited organiseerde STORM op 5 juni de tweede impact-lunch van dit jaar. Ons doel tijdens de lunch is om bestuurders, adviseurs en ondernemers uit diverse branches aan elkaar te verbinden, waarbij we in gesprek gaan over een actueel, maatschappelijk thema. Deze keer was Rob Bults (organisator Zwolle Unlimited) te gast als tafelheer en waren we bij hem te gast in een yurt op dit mooie, culturele festival waar STORM trotse partner van is.

BitterSweet
Het thema van Zwolle Unlimited dit jaar was BitterSweet. Tijdens de lunch gaf Rob een eerlijk, openhartig kijkje achter de schermen. Wat komt er kijken bij de organisatie van dit omvangrijke festival? Hoe komt een thema tot stand? Samen met tafelgasten als PEC Zwolle United, Cycloon Post, ROVA, Bohemean en Dommerholt Advocaten dachten we na over hoe Zwolle Unlimited tot een constructieve funding voor het festival kan komen. Arnold: “daar kwamen waardevolle ideeën uit naar voren. Denk aan meer en duidelijkere partners zoeken die zich committeren aan en iets betekenen voor dit festival, het waarderen van voorstellingen makkelijker maken maar ook de exposure voor partners interessanter maken. Waardevolle input om ook dit financiële stukje van het festival naar een hoger niveau te tillen.”

Meedoen met de lunch?
STORM vindt het belangrijk te verbinden; professionals aan organisaties (en andersom) maar ook ideeën, mensen en mooie initiatieven om zo een sociale impact te maken. Heb jij een goed idee of wil je meer weten? Deel dit dan met Arnold: bouman@storminrecruiment.nl of bel 038 – 22 22 015.

BrainSTORMsessie Agile Mindset 9 mei 2019

Agile werken…iedereen heeft het erover. Wordt het tijd je er eens in te verdiepen? Wat is agile? Hoe begin je ermee? Wat kan het voor jou en je organisatie betekenen? Ontdek tijdens onze brainSTORM op 9 mei 2019 alles over de agile mindset en agile werkwijzen zoals scrum.

Agile een hype? Dat geldt alleen voor organisaties waar alles gegarandeerd hetzelfde blijft als 10 jaar geleden. De wereld van nu is complex, dynamisch en onvoorspelbaar. Agile helpt je (opnieuw) organiseren.

Tijdens deze interactieve avondsessie onder leiding van Erik Jan Paulus gaan we met elkaar in gesprek over nut en noodzaak van een ‘agile mindset’. Te gast is Sebastiaan Elstgeest. Hij is hogeschooldocent en daarnaast founder van Patboard, een bedrijf dat visuele tools levert ten behoeve van o.a. het agile werken.

Lees hier meer en laat weten dat je komt.

Social impact tijdens de kwartaallunch

Op 7 maart stond de eerste STORM-lunch van 2019 op het programma. De locatie was restaurant Levjen in de binnenstad van Zwolle. Ons doel tijdens zo’n lunch is om bestuurders, adviseurs en ondernemers uit diverse braches aan elkaar te verbinden, waarbij we in gesprek gaan over een actueel, maatschappelijk thema. Het thema was deze keer Maatschappelijke Diensttijd, een actieprogramma ontwikkeld door het kabinet. Twee projectleiders Justin Daems van Travers en Willie Westenberg van Vrouwenplatform Carre deelden meer over hun project.

Justin Daems van Travers: “Via het project Impacter hebben we als doel om 125 jongeren te coachen en te helpen hun passie en talent te ontdekken. Zo kunnen ze vervolgens op maatschappelijk vlak echt impact maken. Deze lunch heeft me positief op scherp gezet. Is prettig om in vertrouwelijke sfeer onze uitdagingen te delen en samen er over door te denken.” Lees hier meer.

Willie Westenberg van Vrouwenplatform Carre: “Het project Wereldmeiden is net van start gegaan. We hebben als doel om via sport en beween de social integratie te bevorderen. Het project richt zich specifiek op meiden tussen 14-29 jaar, die nog niet zo lang in Nederland zijn. Wat een fijne tips en adviezen kreeg ik van de enthousiaste lunch-deelnemers. Dit helpt mij om het een en ander aan te scherpen in deze fase!” Lees hier meer

STORM vindt het belangrijk te verbinden; professionals aan organisaties (en andersom) maar ook ideeën, mensen en mooie initiatieven om zo een social impact te maken. Wil je je als vrijwilliger aanmelden of meer weten? Dan brengen we je graag in contact met de initiatiefnemers: 038 – 22 22 015 of info@storminrecruitment.nl