Marktonderzoeker & Marketing Intelligence analist

Omgeving Leeuwarden

04-04-2019

24 - 40 uur | Analist, Marketing, Strategisch  | Hbo

Weet jij altijd perfect in kaart te brengen wat er nodig is om in de klantbehoefte te kunnen voorzien? Voor het NDC zijn wij op zoek naar een Marktonderzoeker & Marketing Intelligence analist.

Opdrachtgever

Over het NDC
NDC mediagroep is het grootste onafhankelijke mediahuis van Noord-Nederland met meer dan 70 digitale kanalen, 30 events, 40 weekbladen, 7 nieuwsbladen en 3 dagbladen. Zij kent Noord-Nederland als geen ander; haar titels zijn al sinds 1752 verweven met dit gebied.

Met deze infrastructuur verbindt NDC meer dan twee miljoen noorderlingen met 60.000 bedrijven in Groningen, Friesland, Drenthe, Overijssel en Flevoland. De uitgever heeft met haar crossmediale portfolio zowel kwalitatief als kwantitatief het hoogste bereik in deze provincies.

STORM in Recruitment
Storm is op zoek naar een Marktonderzoek & Marketing Intelligence Analist voor het NDC in de regio van Friesland.

STORM in Recruitment begeleidt professionals naar de volgende stap in hun carrière en verbindt talent aan organisaties die talent omarmen.  Talent betekent voor STORM niet wat je gedaan hebt, maar of je blijft ontwikkelen waar je goed in bent. Dit geldt ook voor organisaties. Dus naast het verbinden van talent aan talentzoekers begeleidt STORM organisaties ook bij het doorontwikkelen en optimaliseren van bestaande bedrijfsprocessen.

Functie

Als Marktonderzoek & Marketing Intelligence Analist zal jij je bezighouden met het verzamelen en analyseren van data, maar ook het geven van advies op basis van de onderzoeksresultaten. De onderzoeksresultaten moeten voorzien in het geven van inzicht in de klant en hun behoeften, campagneresultaten en o.a. abonnee ontwikkelingen. Je zal de bevindingen delen met de Marketingmanager.

Jouw werkzaamheden;

  • Het opzetten en coördineren van markt- en klantonderzoek;
  • Contacten onderhouden met en aansturen van onderzoeksbureaus;
  • Analyseren van data en onderzoeksresultaten;
  • Creëren van inzichtelijke rapportages, dashboards en presentaties:
  • Mede het strategische marketingplan maken en de begroting opstellen van B2C inkomsten o.b.v. geformuleerde uitgangspunten door marketing manager.

Functie eisen

  • Minimaal afgeronde hbo+ opleiding;
  • Kennis van de toepassing van relevante applicaties en automatiseringspakketten;
  • Kennis van en inzicht in statistische methoden en technieken;
  • Kennis van marketingprincipes en terminologie;
  • Uitgebreide kennis van Google analytics;
  • Kennis van Microsoft dynamics (CRM) is een pré.

Inlichtingen

Durf jij deze uitdaging aan? Neem dan contact op met Sander Westenberg van STORM in Recruitment; westenberg@storminrecruitment.nl. Je kunt natuurlijk ook telefonisch contact met ons opnemen via telefoonnummer: 038 - 22 22 015.

solliciteer   email deze vacature