Junior Tax Manager

Omgeving: Financieel Zwolle

Introductie

36-40 uur | Junior, Internationale belastingen, Duurzaamheid | Hbo/wo

Ben je geïnteresseerd in het adviseren over strategische en operationele beslissingen vanuit fiscaal perspectief? En tegelijkertijd werkzaam zijn bij een organisatie die een positieve bijdrage levert aan de productie van duurzame windenergie? Dan zoeken wij jou als Junior Tax Manager!

Organisatie

Waar kom je te werken?

STORM in Recruitment is voor een opdrachtgever op zoek naar een Junior Tax Manager voor 38-40 uur in de regio van Zwolle. Onze opdrachtgever is een internationale organisatie met een Duits moederbedrijf. Al meer dan 20 jaar zijn ze succesvol in het leveren van duurzame energie door heel Nederland. Dit gebeurt door hightech windturbines te produceren die zich kenmerken door innovatieve technologie.

Als Junior Tax Manager heb je veel verantwoordelijkheid. Veel van je collega’s zijn afhankelijk van jouw kennis en vaardigheden om de juiste beslissingen te nemen. Zo analyseer, evalueer je en adviseer je samen met de Tax Manager dagelijks proactief je collega’s over diverse fiscale vraagstukken. Complexe vragen zijn een uitdaging voor jou en je bent altijd vastbesloten om de juiste antwoorden te krijgen.

Als Junior Tax Manager maak je deel uit van de wereldwijde Belastingdienst van onze opdrachtgever en rapporteer je aan de Nederlandse Tax Manager. Je werkt nauw samen met de Nederlandse Belastingdienst en de afdeling Financiën voor alle fiscale zaken van de opdrachtgever in Nederland.

Functie

Wat ga je doen?

  • Zorgen voor de uitvoering van alle fiscale aangiften en fiscale verplichtingen voor alle entiteiten van de opdrachtgever in Nederland, zoals btw-aangifte, buitenlandse btw-teruggave, Intrastat- en andere CBS-rapportages, aangiften vennootschapsbelasting en verrekenprijsdocumentatie;
  • Ervoor zorgen dat acties en beslissingen voldoen aan de vennootschaps- en belastingregels voor alle entiteiten van de opdrachtgever in Nederland;
  • Op de hoogte blijven van de laatste ontwikkelingen op het gebied van fiscale wet- en regelgeving;
  • Bouwen en onderhouden van relaties met externe autoriteiten en interne collega’s;
  • Ondersteunen van de Belastingdienst: Door dagelijks belastingadvies te geven aan afdelingen over strategische en operationele beslissingen, zoals wereldwijde mobiliteit en verkoopcontracten. Met verrekenprijskwesties, door zakelijke transacties te monitoren en te documenteren en ervoor te zorgen dat deze transacties en procedures voldoen aan de lokale belastingregels. Met borging van fiscale processen, door alle afdelingen heen. Door het assisteren bij en documenteren van belastingcontroles;
  • Nauw samenwerken en communiceren met je internationale collega’s en belastingafdeling op het Duitse hoofdkantoor;
  • Af en toe internationale reizen naar het Duitse hoofdkantoor en binnenlandse reizen naar de lokale kantoren in Zwolle, Emmeloord of Winschoten.

Functie-eisen

Wat breng je mee?

  • Je voelt je thuis in een autonome werkomgeving omdat je je werk zelfstandig moet organiseren en managen;
  • 3-5 jaar werkervaring als (in-house) Fiscaal Medewerker in een internationale omgeving;
  • HBO/Master fiscaal recht of fiscale economie;
  • Sterke kennis van het Nederlandse belastingrecht;
  • Uitstekende mondelinge en schriftelijke communicatieve vaardigheden in het Engels;
  • Je bent een doorzetter met hands-on mentaliteit. Ongeacht de complexiteit van vragen, ben je vastbesloten om de juiste antwoorden te krijgen;
  • Prioriteiten stellen is voor jou dagelijkse kost. Je krijgt vragen van verschillende stakeholders en weet deze te managen;
  • SAP-ervaring is een pluspunt.

Aanbod

Wat krijg je hiervoor terug?

  • Een baan in een internationale organisatie die bijdraagt ​​aan een duurzamere wereld;
  • De mogelijkheid om met een grote verscheidenheid aan belastingen te werken, waardoor het werk diverser wordt;
  • Veel verantwoordelijkheid, waarbij verschillende internationale afdelingen vertrouwen op jouw advies, kennis en kunde;
  • Een marktconform salaris en secundaire voorwaarden en een vast dienstverband;
  • Je hebt flexibele werktijden en de mogelijkheid om vanuit huis te werken;
  • De mogelijkheid om je fiscale kennis te verbreden of verdiepen door middel van diverse trainingen;
  • 40 vakantiedagen per jaar.

Inlichtingen

Durf jij deze uitdaging aan? Neem dan contact op met Arnold Bouman van STORM in Recruitment; arnold@storminrecruitment.nl. Je kunt natuurlijk ook telefonisch contact met ons opnemen via telefoonnummer: 038 – 22 22 015. Arnold is te bereiken op 06 – 4890 3755.

Sollicitatie

Durf jij deze uitdaging aan? Neem dan contact op met Arnold Bouman van STORM in Recruitment; arnold@storminrecruitment.nl. Je kunt natuurlijk ook telefonisch contact met ons opnemen via telefoonnummer: 038 – 22 22 015. Arnold is te bereiken op 06 – 4890 3755.