Junior Business Controller

Omgeving: Financieel Hattem Regio Zwolle

Introductie

36 – 40 uur | Internationaal, communicatief, proactief | Hbo+/wo

Heb jij een winnaarsmentaliteit, wil je de beste zijn? Werk je graag conform de spelregels? Dan is dit je kans om bij een grote en bekende producent en distributeur te werken en deel uit te maken van het ‘winning team’.

Organisatie

Waar kom je te werken?

Je komt te werken op het hoofdkantoor van Goliath in Hattem waar onder andere de afdeling R&D, financiën administratie en logistiek ondergebracht zijn. Goliath is een internationale producent en distributeur van bordspellen en interactief speelgoed. Je kent vast één van de bekende familiespellen zoals Rummikub, Triominos of Merken Mania wel! Goliath levert wereldwijd aan zo’n 1,5 miljoen klanten verspreid over 70 landen en vanuit kantoren in Frankrijk, Duitsland, Spanje, Portugal, België, Amerika, Canada, Hong Kong en Australië.

Je komt te werken in een inspirerende werkomgeving waar nieuwe ideeën kunnen groeien en ruimte hebben om te bloeien. Goliath heeft als slogan: ‘Clever Together’. De afdeling is verantwoordelijk voor de business control in Europa, het Verenigd Koninkrijk en het wereldwijde product portfolio. Je wordt onderdeel van een internationaal management accounting team van 4 business controllers en een Group Controller. Daarnaast werk je nauw samen met het financial accounting team en de financiële administratie.

Functie

Wat ga je doen?

Deze rol is de ideale stap in je loopbaan om je te gaan ontwikkelen tot een zware controller in een dynamische en internationale omgeving. Jouw verantwoordelijkheden in het finance team zijn erg divers. In deze rol wordt je uiteindelijk de verbindende factor die de business control doet op het commerciële succes van het wereldwijde product portfolio van Goliath. In deze rol word je de sparringpartner van de R&D afdeling, die helpt bij het aangaan en evalueren van alle wereldwijde productinvesteringen en vervolgens duidelijk inzicht verschaft in de successen en de lessen, die getrokken moeten worden naar de toekomst. Daarnaast ga je je bezig houden met wereldwijde verbetertrajecten en het verder professionaliseren van de rapportages binnen de Goliath Groep.Samengevat zijn je belangrijkste werkzaamheden:

  • Analyseren van de marges van Goliath’s wereldwijde productportfolio;
  • Prijsanalyses voor het wereldwijde product portfolio en het opzetten van global commercial control;
  • Je werkt actief samen met de R&D afdeling om ze te helpen goed inzicht te verkrijgen in omzetten en product rendementen zodat R&D beter zicht krijgt op de financiële ontwikkeling van de verschillende merken van de groep en de rendementen op de gedane investeringen en daardoor betere producten voor de groep kan ontwikkelen;
  • Het verbeteren van product verslaglegging en de organisatie voorzien van de juiste interne- en externe data zodat je de organisatie kan voorzien van de juiste sturing;
  • Verder professionaliseren van de groepsrapportages van Goliath;
  • Oppakken van de finance rol in wereldwijde verbetertrajecten binnen Goliath.

Functie-eisen

Wat breng je mee?

Jij bent iemand die gedreven is. Je denkt in oplossingen en je bent resultaat- en klantgericht. Daarnaast ben je ook kritisch, vasthoudend en overtuigend. Je bent stressbestendig en voelt je thuis in een dynamische omgeving met een hands-on en no-nonsens mentaliteit Je werkt gestructureerd en bent proactief. Je kijkt altijd of er dingen beter of efficiënter kunnen en organiseert deze optimalisatie. Het is belangrijk dat je sociaal vaardig bent en je staande weet te houden in een internationale context.

En wat we verder zoeken:

  • Hbo/wo opleidingsniveau;
  • Ongeveer 1-5 jaar ervaring in een soortgelijke functie;
  • Beheersing van de Nederlandse en Engelse taal vloeiend in woord en geschrift;
  • Communicatief sterk, affiniteit met werken in een internationale organisatie;
  • Bedrijfseconomisch goed onderlegd;
  • Ervaring met administratieve ERP processen in een complexe grootschalige organisatie;
  • Kwaliteit gericht, accuraat en oog voor detail;
  • Instaat om goed te prioriteren en stressbestendig;
  • Flexibel en creatief;
  • Ervaring met Excel en Business Central is een pré.

Aanbod

Wat krijg je hiervoor terug?

Een zeer uitdagende en afwisselende functie binnen een groeiende internationale organisatie. Een functie die jou de mogelijkheid biedt om ook met minder ervaring aan de slag te gaan. Je ontvangt training on the job. Het salaris is afhankelijk van opleiding en ervaring. De organisatie bied je de mogelijkheid om jezelf te ontwikkelen en deels naar eigen inzicht de functie te vervullen. Je ontvangt 8% vakantiegeld. De organisatie beschikt over een pensioenregeling.

Inlichtingen

Is je interesse gewekt?

Echt iets voor jou? Neem dan contact op met Dennis Kouwen van STORM in Recruitment; dennis@storminrecruitment.nl. Je kunt natuurlijk ook telefonisch contact met ons opnemen via telefoonnummer: 038 – 22 22015. Dennis is te bereiken op 06 – 4291 9420.

dennis

MEER WETEN? NEEM CONTACT OP MET DENNIS KOUWEN | RECRUITMENT CONSULTANT