Hoofd Financiën

Omgeving Hengelo

13-01-2020

24 - 36 uur | Overheid, Jaarrekening, BBV | hbo /  wo

Ben jij snel beschikbaar en wil jij de gemeente Hengelo de komende maanden ondersteunen? Lees snel verder!

Opdrachtgever

STORM in Recruitment is op zoek naar eenInterim Hoofd Financiën voor de gemeente Hengelo.

STORM in Recruitment begeleidt professionals naar de volgende stap in hun carrière en verbindt talent aan organisaties die talent omarmen. Zo vind je nieuwe reisgenoten met wie je het bekende en het onbekende aandurft. Leer je nieuwe manieren van zoeken, vinden en doen.Jij bent niet alleen onderdeel van de wereld van werken en ondernemen maar ook van de wereld van na zes uur. Van je gezin, je liefhebberijen en van waar jij je vrijwillig voor inzet. Inwoner, ouder, buur, bestuurslid of initiatiefnemer. STORM in Recruitment erkent dat al deze rollen prettig door elkaar lopen en elkaar verrijken. Ieder mens is meer mensen tegelijk en heeft meerdere talenten.Talent betekent voor STORM niet wat je gedaan hebt, maar of je blijft ontwikkelen waar je goed in bent. Dit geldt ook voor organisaties. Dus naast het verbinden van talent aan talentzoekers begeleidt STORM organisaties ook bij het doorontwikkelen en optimaliseren van bestaande bedrijfsprocessen.

Functie

De afdeling financiën bestaat uit ruim 30 medewerkers (circa 27 fte) en faciliteert het bestuur, management en de medewerkers op het gebied van financiën. De afdeling stelt de bestuurlijke P&C-producten en het financieel beleid op en draagt zorg voor de financiële administratie. In totaal zijn er binnen het aandachtsgebied van de financiële administratie circa 12 medewerkers werkzaam (boekhouding, debiteuren, crediteuren en financiële informatievoorziening).

Wat zijn je taken?

  • Je coördineert alle financieel administratieve activiteiten binnen de financiële administratie en je coördineert de boekhouding.
  • Je bent het eerste aanspreekpunt voor vragen op gebied van de financiële administratie.
  • Je monitort en draagt hierbij zorg voor correcte en tijdige afronding van activiteiten binnen gestelde richtlijnen, met name gericht op afronding van de jaarrekening 2019.
  • Je bent verantwoordelijk voor de juiste, volledige, tijdige en rechtmatige verwerking van alle financiële transacties.
  • Je coacht de verdere professionalisering van de financiële administratie en informatievoorziening.
  • Je coacht en begeleidt de medewerkers vanuit een inhoudelijk perspectief.

Functie eisen

  • Je hebt ruime kennis van én aantoonbare ervaring met opstellen van gemeentelijke jaarrekening en balansdossiers;
  • Je hebt ruime kennis van én aantoonbare ervaring in gemeentelijke administratie en BBV;
  • Je bent teamgericht en in staat om mensen te ondersteunend, te coachen en te motiveren;
  • Je bent vakinhoudelijk sterk daadkrachtig, proactief en verbindend;
  • Je bent analytisch, overtuigend en stressbestendig.

Inlichtingen

Durf jij deze uitdaging aan? Neem dan contact op met Sander Westenberg van STORM in Recruitment; westenberg@storminrecruitment.nl. Je kunt natuurlijk ook telefonisch contact met ons opnemen via telefoonnummer: 038 - 22 22 015.

solliciteer   email deze vacature