Fondscoördinator
Introductie
32-40 uur | Proactief, communicatief sterk, verbindend | Apeldoorn
Wil jij een bijdrage leveren aan maatschappelijke innovaties binnen de Provincies Overijssel en Gelderland?
Organisatie
Waar kom je te werken?
Oost NL is dé ontwikkelingsmaatschappij voor de provincies Gelderland en Overijssel. Een inspirerende organisatie waar meer dan 170 enthousiaste professionals samenwerken om MKB-ondernemingen in het Oosten van Nederland te ondersteunen met kennis en financiële middelen.
Zij helpen ondernemers naar hun volgende doorbraak op het gebied van Food, Health, Tech, Energy en Circulaire Economie. Dit doen zij onafhankelijk, met kennis en publieke middelen, verstrekt door haar opdrachtgevers. Dat zijn de provincies Gelderland en Overijssel en het ministerie van Economische Zaken & Klimaat. Of met middelen van de EU, stimuleringsprogramma’s en fondsen die door de samenleving zijn opgebracht.
Bij Oost NL werken ondernemende, nieuwsgierige mensen met veel kennis en kunde. Die staan voor gewoon doen. Als organisatie zijn zij volop in beweging. Daarom hebben ze mensen nodig die uitdagingen aan durven te gaan. Toekomstmakers, vooruitdenkers, verschilmakers en doeners. Mensen die verantwoordelijkheid voelen en nemen, zich laten zien en horen. En die samenwerken vanzelfsprekend vinden om te komen tot de beste oplossingen.
Functie
Wat ga je doen?
Je wordt onderdeel van het Fondsmanagement team dat bestaat uit drie professionals. Het team valt onder business unit Capital dat verder bestaat uit de sectorteams Energy, Food, Health en Tech.
Samen met je collega’s ben je onder andere verantwoordelijk voor het beheer en daarmee de correcte inzet van investeringsfondsen die onder jouw verantwoordelijkheid vallen. Tevens voor de totstandkoming van werkbare fondsvoorwaarden bij het ontwikkelen van nieuwe fondsen en het onderhouden van de contacten met de stakeholders van de provincies. Jouw focus ligt in het bijzonder op het beheer van de fondsen voor de provincie Overijssel en daarmee zullen 2 á 3 fondsen onder jouw verantwoording komen te vallen.
Verder:
- draag je bij aan een proactieve monitoring van de fondsen onder management en sturing via strategie en beleid;
- ben je verantwoordelijk voor de coördinatie en het schrijven van nieuwe fondsvoorstellen, dit in samenwerking met de sectorteams en de afdelingen legal, finance en communicatie;
- ga je het risico- en portfoliomanagement mede verder ontwikkelen;
- coördineer je de overlegmomenten met stakeholders, rapportages, evaluaties en diverse communicatie uitingen;
- ben je een sparringpartner voor collega’s en stakeholders;
- maak je onderdeel uit van het interne- en externe investeringscomité en ben je betrokken bij de fiattering van investeringsvoorstellen aan innovatieve MKB ondernemers, je hebt hier een coördinerende en een secretaris rol;
- geef je ondersteuning bij impact-rapportages over maatschappelijke doelstellingen.
Functie-eisen
Wat breng je mee?
In deze rol ben je van nature een verbinder, denk je in mogelijkheden en zoek je het overleg. Je doet dit zelfstandig, bent daarbij analytisch en accuraat met een positieve-kritische blik en altijd met een onafhankelijke oordeelsvorming. Je vindt het leuk om samen te werken met collega’s, de diverse afdelingen, teams en je beweegt je makkelijk door de gehele organisatie. En wat heel belangrijk is dat je de ambitie hebt om mee te werken aan de oplossingen voor maatschappelijke uitdagingen in de regio!
Verder:
- heb je organisatietalent en kun je goed plannen;
- beschik je over uitstekende mondelinge en schriftelijke vaardigheden;
- ben je analytisch sterk, je hebt oog voor sturingsinfo en data en weet deze goed in te zetten binnen de gevraagde rapportages;
- heb je een krachtige, positieve schrijfstijl;
- is “learning on the job” jouw voorkeursstijl van ontwikkelen en leren;
- ben je maatschappelijk betrokken en kun je dit goed koppelen aan economische uitgangspunten die vanuit ons perspectief heel goed samen gaan;
- beschik je over hbo/wo- werk en denkniveau en heb je een afgeronde opleiding op het gebied van bv. MER, bedrijfs- of bestuurskunde, overheidsmanagement, legal of risk;
- ben je bekend met Microsoft Office zoals Excel, Word, SharePoint, Power BI, etc.;
- is het een pré als je bekend bent met investeringsfondsen.
Aanbod
Wat krijg je hiervoor terug?
OostNL streeft ernaar een cultuur te creëren waarin verscheidenheid een groot goed is en iedereen zich gezien voelt. Ze weten dat ze met een divers samengesteld team het beste in elkaar naar boven halen. Er is hierdoor een cultuur van openheid en samenwerking, wat bijdraagt aan een positieve werkomgeving. Het bedrijf investeert in de gezondheid en het welzijn van zijn medewerkers en biedt een goede balans tussen werk en privéleven.
Er is een werkomgeving met enthousiaste collega’s die over veel kennis, vakmanschap en ambitie beschikken. Je werkt zowel vanuit kantoor, als vanuit huis.
Zij bieden jou daarnaast ook:
- een passend salaris dat ze afstemmen op jouw ervaring (tussen de € 3.500,- en € 5.000,-) met daarbij 8% vakantiegeld;
- een eigen laptop en iPhone (in bruikleen);
- vijf weken vakantie (192 uur) met de mogelijkheid om jaarlijks uren bij te kopen of te verkopen (max. 80 uur) en 104 uur ADV op jaarbasis tot je beschikking (bij een fulltime dienstverband);
- een internet- en thuiswerkvergoeding om je thuiswerkplek in te richten;
- comfortabel reizen naar het kantoor met een aangeschafte fiets via het fietsplan, reiskostenvergoeding of gratis reizen met het OV;
- een ruime vergoeding voor de zorgverzekering van je eigen keuze;
- goede opleidings- en ontwikkelingsmogelijkheden (o.a. op het gebied van venture capital en fonds- & portfolio management);
- een pensioenregeling bij het ABP.
Inlichtingen
Is je interesse gewekt?
Durf jij deze uitdaging aan? Neem dan contact op met Arnold Bouman van STORM in Recruitment; arnold@storminrecruitment.nl. Je kunt natuurlijk ook telefonisch contact met ons opnemen via telefoonnummer: 038 – 22 22 015. Arnold is te bereiken op 06 – 4890 3755.
Je hebt tot en met 20 juni om te reageren.
Sollicitatie
Is je interesse gewekt?
Durf jij deze uitdaging aan? Neem dan contact op met Arnold Bouman van STORM in Recruitment; arnold@storminrecruitment.nl. Je kunt natuurlijk ook telefonisch contact met ons opnemen via telefoonnummer: 038 – 22 22 015. Arnold is te bereiken op 06 – 4890 3755.
Je hebt tot en met 20 juni om te reageren.