Financieel Specialist Beheer

Omgeving Zwolle

12-11-2020

32 - 36 uur | Financieel, Specialist, Beheer | hbo / wo

Wil jij op financieel vlak vraagbaak en sparringpartner zijn voor collega’s op vaktechnisch gebied?

Opdrachtgever

Waar kom je te werken?
In Zwolle geloven we dat het leven beter wordt als we met elkaar optrekken. De gemeente Zwolle zet daarom met kracht in op verbinding. Een goed samenspel met haar 128.000 inwoners, partners in de stad, het college, de raad en collega’s.

Afdelingen en teams zijn thuishavens, maar er wordt door de afdelingen heen gewerkt en men zoekt elkaar op. Samen worden er bijzondere projecten van de grond getild. De stad staat voor grote opgaven om onze leefwereld duurzaam vorm te geven, zoals klimaatadaptatie, energietransitie, hervorming van het Sociaal Domein en de ontwikkeling van een circulaire economie. Al die kleine en grote opgaven zijn leidend voor de vernieuwende manier van samenwerken. Gemeente Zwolle vindt elkaar in voor- en tegenspoed, acteren als professionele partners, denken in mogelijkheden en stimuleren initiatieven uit de organisatie en de stad.

Een stad in een regio die hard op weg is om de vierde economische topregio van Nederland te worden met innovatieve bedrijven die bijdragen aan de maatschappelijke opgaven. Een stad waar iedereen meedoet en iedereen ertoe doet. Zó doen we dat in Zwolle.

STORM in Recruitment is voor de Gemeente Zwolle op zoek naar een positief kritische Financieel Specialist

Functie

Wat ga je doen?

De afdeling Financiën (50 fte) bestaat uit drie secties; Advies, Beheer en het Subsidieloket. De sectie Beheer heeft als kerntaak het voeren van de centrale financiële administratie van de gemeente Zwolle. Naast het voeren van de gemeente brede administratie is deze sectie ook verantwoordelijk voor het financiële gedeelte in de jaarrekening en beleidsrapportages.



Taken en verantwoordelijkheden:

  • Je adviseert als specialist op het gebied van financiën en ontwikkelt werkprocessen op een breed vakgebied. Je bent mede eigenaar van de kwaliteit van de beleidscyclus (w.o. begroting en jaarrekening) en ontwikkelt hiertoe kwaliteitsnormen. Daarbij neem je de verantwoordelijkheid voor de uitvoering en implementatie hiervan;
  • Je bent vraagbaak en sparringpartner voor collega’s op vaktechnisch gebied. Je hebt een helicopterview op alle financiële processen, zonder dat je daarbij oog verliest voor belangrijke details. Je fungeert als vraagbaak voor multidisciplinaire en strategische financiële vraagstukken;
  • Je stimuleert strategische verandering en innovatie, weet daarin je omgeving mee te nemen en je bent aanjager van (nieuwe) werkprocessen en de doorontwikkeling hiervan;
  • Je herkent je in de rol van projectleider of voorzitter en neemt in die hoedanigheid als inhoudelijk specialist deel aan projecten en werkgroepen, bijvoorbeeld met betrekking tot (her)inrichting van financiële processen;
  • Je beoordeelt en stuurt op kwaliteit van de aangeleverde stukken. Tijdens de controle van de jaarrekening onderhoud je nauwe contacten met verschillende in- en externe partners waaronder met de concernstaf, het interne auditteam en de externe accountant.

Functie eisen

Wat breng je mee?


  • Je hebt wo werk en denkniveau en minimaal een afgeronde hbo opleiding, bijvoorbeeld richting bedrijfseconomie of accountancy;
  • Je bent financieel stevig onderlegd en kunt processen overstijgend benaderen;
  • Je hebt ruime werkervaring met geautomatiseerde gegevensverwerking en soortgelijke werkzaamheden als specialist op een financiële administratie bij een 100.000+ gemeente;
  • Je hebt aantoonbaar meerdere jaren ervaring in het coördineren van de P&C cyclus (jaarrekening en begroting), bij voorkeur bij een gemeente;
  • Je hebt ruime ervaring met en kennis van het Besluit Begroting en Verantwoording (BBV);
  • Je legt makkelijk de verbinding tussen actuele casuïstiek en de vaktechnische inhoud en weet hierin draagvlak te creëren voor jouw adviezen.


Daarnaast heb je een positieve werkinstelling, ben je nauwkeurig en flexibel en zoek je actief de samenwerking met collega’s, zowel binnen als buiten de afdeling. Je bent een vernieuwer en verkent ongebaande paden waarin jij voorop loopt en je collega’s meeneemt. Kenmerken die jou beschrijven zijn analytisch, communicatief, positief kritisch en onbegrensd denken. Ten slotte heb jij vernieuwingskracht, ook op het gebied van digitalisering en automatisering.

Aanbod

Wat biedt de Gemeente Zwolle je? 

Een salaris van maximaal € 5.872,- (maximum functieschaal 12) bruto per maand bij een volledige 36-urige werkweek. Het salaris is afhankelijk van opleiding en ervaring. Daarnaast ontvang je 17,05% individueel keuzebudget waarmee je een deel van je arbeidsvoorwaarden naar eigen wens kunt inrichten. ​De functie is vooralsnog voor de duur van een jaar, bij gebleken geschiktheid wordt het dienstverband verlengd of bestaat de mogelijkheid dat deze wordt omgezet naar een dienstverband voor onbepaalde tijd.

Inlichtingen

Neem dan contact op met Dennis Kouwen van STORM in Recruitment; dennis@storminrecruitment.nl. Je kunt natuurlijk ook telefonisch contact opnemen met Dennis via telefoonnummer: 06 42 91 94 20.

solliciteer   email deze vacature