Financieel Adviseur

Omgeving Waddinxveen

09-01-2019

36 uur | Overheid, Sociaal Domein, P&C | HBO 

Ben jij beschikbaar voor een mooie opdracht en zie jij jezelf terug wanneer jij de aanvraag leest? Laat ons dan weten waarom jij de meest geschikte kandidaat bent! 

Opdrachtgever

STORM in Recruitment is op zoek naar een Financieel Adviseur voor de Gemeente Waddinxveen.

STORM in Recruitment begeleidt professionals naar de volgende stap in hun carrière en verbindt talent aan organisaties die talent omarmen. Zo vind je nieuwe reisgenoten met wie je het bekende en het onbekende aandurft. Leer je nieuwe manieren van zoeken, vinden en doen.

Jij bent niet alleen onderdeel van de wereld van werken en ondernemen maar ook van de wereld van na zes uur. Van je gezin, je liefhebberijen en van waar jij je vrijwillig voor inzet. Inwoner, ouder, buur, bestuurslid of initiatiefnemer. STORM in Recruitment erkent dat al deze rollen prettig door elkaar lopen en elkaar verrijken. Ieder mens is meer mensen tegelijk en heeft meerdere talenten.

Talent betekent voor STORM niet wat je gedaan hebt, maar of je blijft ontwikkelen waar je goed in bent. Dit geldt ook voor organisaties. Dus naast het verbinden van talent aan talentzoekers begeleidt STORM organisaties ook bij het doorontwikkelen en optimaliseren van bestaande bedrijfsprocessen.

Functie

De gemeente Waddinxveen zoekt talent!

Gemeente Waddinxveen staat voor elkaar vertrouwen geven, verbinden met elkaar, flexibel zijn, verantwoordelijkheid nemen en resultaatgericht werken. Spreekt dit je aan? Dan gaan we graag met jou in gesprek!

Waar kom je te werken?

Onze gemeente is klein maar daardoor kunnen we groot zijn in onze daden. Het klinkt misschien tegenstrijdig, maar juist het feit dat we een kleine gemeente zijn zorgt ervoor dat we dit kunnen doen. Wij staan dicht bij ‘onze’ inwoners, ondernemers en maatschappelijke organisaties. De drempel om met hen in gesprek te gaan is laag en daardoor kunnen wij hen optimaal van dienst zijn. We staan nooit stil, want er zijn altijd zaken die beter kunnen. Daarom richt de gemeente Waddinxveen zich zo veel mogelijk op verbetering. Fouten maken mag, zolang je ervan leert. Onze daden zijn beloond met een Top 10 nominatie van de verkiezing ‘Beste Overheidsorganisatie van het Jaar 2017’. We nodigen je daarom uit om een kijkje te nemen op www.waddinxveenanderekoek.nl om onze organisatie beter te leren kennen.

We bieden een plezierige werkomgeving waar je voldoende mogelijkheden krijgt om jezelf te ontwikkelen. Het gemiddelde cijfer dat medewerkers de gemeente bij het medewerkerstevredenheidsonderzoek in 2017 hebben gegeven is een 7,6. Daarmee zijn we een ‘3-sterren’ gemeente volgens het onderzoeksbureau, het hoogste aantal sterren dat een gemeente kan halen, en daar zijn wij erg trots op!

Wat doet de afdeling?

De afdeling Bedrijfsvoering werkt aan continue verbetering van de interne dienstverlening. Werkvelden van de afdeling zijn: Financiën, HRM, Juridisch advies, Informatiemanagement, Kwaliteit, interne controle en procesmanagement, Facilitair, inkoop en vastgoed en Zwembad.

Op dit moment zijn wij voor het team financiën, administratie en vastgoed op zoek naar tijdelijke ervaren collega voor de functie van Financieel Adviseur maatschappij & publieksplein.

Wij zoeken een ervaren Financieel adviseur die ruime en recente kennis heeft binnen het sociaal domein en publieke zaken. De financieel adviseur heeft bij alle producten van de Planning en control cyclus een ondersteunende, signalerende, en toetsende (=controlerende) rol. Tevens draagt de adviseur zorg voor de aansluiting met en de verwerking van de vanuit de financiële invalshoek beoordeelde beleidsmatige informatie verkregen van de klanten. We zijn op zoek naar een adviseur die met een andere bril durft te kijken naar de uitdagingen en ontwikkelingen waar we als gemeente mee bezig zijn.

De functie

  • Je ondersteunt en adviseert het management betreffende financiële en bedrijfseconomische vraagstukken;
  • Samen met de andere adviseurs zorg je voor de totstandkoming van de producten van de Planning- en control cyclus en je adviseert het lijnmanagement hierover;
  • Je participeert in projecten als financieel deskundige;
  • Je signaleert in processen knelpunten en draagt mogelijke oplossingen en alternatieven aan;
  • Deelname aan regionale werkgroepen sociaal domein
  • Bijdrage leveren aan het inrichten van een controle/monitoringssysteem voor het sociaal domein
  • Volgen van de landelijke ontwikkelingen die van belang zijn voor het Sociaal Domein en deze vertalen naar de financiële gevolgen
  • Adviseren van meerdere budgethouders uit het Sociaal Domein inzake de financiën ten aanzien van Wmo, Jeugd en Participatie
  • Adviseren van bestuur en organisatie over de geldstromen en risico’s binnen het gehele Sociaal Domein
  • Fungeren van aanspreekpunt voor de accountantscontrole voor het Sociaal Domein
  • Coördineert de kostendekkenheid van alle leges

Functie eisen

  • Minimaal afgeronde HBO opleiding
  • Creativiteit bij het meedenken in oplossingen van de mogelijke financiële vraagstukken bij de te adviseren afdelingen.
  • Kennis van de op gemeentefinanciën van toepassing zijnde voorschriften (o.a. BBV);
  • Aantoonbare ervaring (minimaal 4 jaar) met gemeentefinanciën en het opstellen van producten van de planning- en control cyclus
  • Goede communicatieve vaardigheden, zowel schriftelijk als mondeling;
  • Het kunnen vinden van een juiste balans tussen flexibiliteit en resultaatgerichtheid;

Inlichtingen

Durf jij deze uitdaging aan? Neem dan contact op met Sander Westenberg van STORM in Recruitment; westenberg@storminrecruitment.nl. Je kunt natuurlijk ook telefonisch contact met ons opnemen via telefoonnummer: 038 - 22 22 015.

solliciteer   email deze vacature