Financieel Adviseur Bedrijfsvoering

Omgeving Zwolle

20-01-2019

32-36 uur | Shared Service Centrum, Overheid, Data analyse | Zwolle

Voor Gemeente Zwolle zijn wij op zoek naar een Financieel Adviseur (Controller).  Ervaring op het gebied van Bedrijfsvoering en toe aan een nieuwe uitdaging? Lees snel verder. 

Opdrachtgever

ONS is een samenwerkingsverband van de gemeenten Zwolle en Kampen en de provincie Overijssel op het gebied van bedrijfsvoering. Deze organisaties werken al enige tijd samen en hebben vanuit deze samenwerking een Shared Service Centrum opgericht. Met als doel om continuïteit, kwaliteit en efficiency te kunnen borgen. Vanaf 1 januari 2018 is deze samenwerking als zelfstandige bedrijfsvoeringsorganisatie vorm gegeven. Bij ONS werken ongeveer 100 medewerkers voor in totaal meer dan 3.000 ambtenaren. ONS heeft de ambitie om te groeien, zowel in aantal deelnemers als ook in het aantal bedrijfsvoeringstaken.

De Gemeente Zwolle voert als partner van ONS de financiële bedrijfsvoeringstaken uit en deze zijn belegd bij de afdeling Financiën. Op deze afdeling werken ongeveer 50 medewerkers en bestaat uit twee secties te weten Advies en Beheer. De sectie Beheer heeft als kerntaak het voeren van de centrale financiële administratie. De financiële adviesfunctie ten behoeve van het management en de budgethouders wordt door de sectie Advies verzorgd.

Dit zie je ook terug in de werkwijze en de manier waarop Zwolle georganiseerd is. De gemeente Zwolle is gastvrij, geeft ruimte aan initiatieven en denkt in kansen. De werknemer bij de Gemeente Zwolle is een bevlogen professional die zelfbewust is en zelfvertrouwen heeft. De werkstijl is gebaseerd op de rol die vervuld wordt en niet op de functie. STORM in Recruitment investeert samen met de gemeente in Zwolle door professionals met succes en plezier te begeleiden naar de volgende stap in hun carrière. Talent betekent voor STORM niet wat je gedaan hebt, maar of je blijft ontwikkelen waar je goed in bent. Met elkaar bewegen we naar een flexibele netwerkorganisatie waar we, met respect voor ieders rol, werken voor de stad en de regio.

Functie

Je gaat dus niet voor ONS werken, je gaat samen met ONS werken.

De afdeling financiën bestaat uit twee secties. Advies én Beheer. Voor de afdeling Advies zijn we op zoek naar een Financieel Adviseur (Controller) die ervaring heeft met Bedrijfsvoering. 

Een persoon met een brede kennis van financiën, die processen overstijgend en met lef kan benaderen. Dagelijks adviseer je overtuigend en ongevraagd het management over de financiële vraagstukken die jij met jouw expertise hebt geanalyseerd en beoordeeld. Daarnaast is het belangrijk dat jij de afdelingsbudgetten bewaakt en vooruit denkt welke activiteiten nodig zijn om de planning- en controlcyclus uit te voeren. Je hebt affiniteit met data analyses en brengt dit in bij forecasting en financiële planning. Voor de juiste afstemming met diverse stakeholders ben je altijd flexibel en regelmatig aan het werk op locatie bij je klant.

Functie eisen

  • Afgeronde opleiding hbo-be (bedrijfseconomie),
  • 5 tot 15 jaar werkervaring,
  • Ervaring bij een grote(re) gemeente is een pré,
  • Ervaring met Besluit Begroting en Verantwoording (BBV)
  • Stevige en communicatieve persoonlijkheid,
  • Uiteraard nauwkeurig, samenwerkend, doortastend en positief ingesteld.

Inlichtingen

Durf jij deze uitdaging aan of heb jij vragen? Wij vertellen je er graag meer over.

Neem dan contact op met Arnold Bouman van STORM in Recruitment; bouman@storminrecruitment.nl. Je kunt natuurlijk ook telefonisch contact met ons opnemen via telefoonnummer: 038 - 22 22 015.

solliciteer   email deze vacature