Financial Controller Regio

Omgeving: Financieel Regio Zwolle

Introductie

36 uur | Advies, Overtuigingskracht, P&C | Hbo

Verbind jij de financiële werkelijkheid met de beleidsmakers? Geef jij graag gevraagd en ongevraagd advies en weet jij iedereen inzicht te geven in de cijfers? Dan komen wij graag met je in contact! Wij zoeken namelijk een Financieel Controller voor de Gemeente Zwartewaterland.

Organisatie

Gemeente Zwartewaterland (Opdrachtgever)
Zwartewaterland is een ondernemende gemeente metca. 23.000 inwoners. Demooie ligging aanhet Zwartewater en de rijke historie van de kernen, waaronder Hanzestad Hasselt, maken Zwartewaterland uniek. Het ondernemende karakter van de inwoners, de groene omgeving en gezellige havens maken het tot een prettige woon- en werkomgeving. Vanuit het kantoor in Hasselt, aan de rand van het centrum, ben je binnen 10 minuten op de snelweg.

Samen met elkaar de beste ondersteuning creëren, door breed te denken op een kleinschalige manier en altijd met een passende oplossing voor de inwoners. Daar maakt iedereen bij Gemeente Zwartewaterland zich hard voor. Binnen de organisatie is weinig hiërarchie. Je kan de werksfeer het best beschrijven als open en met korte lijnen tussen de verschillende afdelingen. Dat maakt het onderling schakelen een stuk eenvoudiger en prettiger. Er is veel ruimte voor innovatieve ideeën en plezier op de werkvloer is belangrijk.

Functie

Wat ga je doen? (Functie)
Als Financial Controller ben jij de rechterhand van de eenheidsmanager in alle controleprocessen. Jij gaat in deze rol alle ontwikkelingen op het vakgebied volgen en verdiepen.

Met jouw kennis, kunde en ervaring adviseer jij gevraagd en ongevraagd de specialisten van de eenheden. Jij bent het financiële geweten van de organisatie, bewaakt de realisatie, inzicht in geld, middelen en mensen. De vragen vanuit de organisatie weet jij goed en helder te beantwoorden en te onderbouwen. In deze rol is er periodiek overleg met jouw directe collega’s, de verbijzonderde interne controle (VIC-pool) en de Concerncontroller en waar nodig schuif je aan bij andere overleggen in de organisatie.

Verder ben jij verantwoordelijk voor:

  • De ondersteuning van de eenheid bij alle financiële handelingen, jij bent de vraagbaak voor hoe zaken zijn afgesproken en praktisch werken;
  • De bewaking van de planning en kwaliteit van de P&C cyclus en daarmee zorgen dat de eenheden tijdig aansluiten op de centrale planning;
  • Het leveren van onderbouwingen voor afwijkingen en toelichtingen voor de P&C producten;
  • Inkooptrajecten, toetsen of de opdracht en de te hanteren financiële kaders goed worden toegepast. Ook geef jij direct advies op de basis grenzen van aanbestedingsgrenzen;
  • Goed vastleggen van besluiten (duidelijk maar ook toegankelijk voor de organisatie);
  • Signaleren dat processen onvoldoende lopen en dat de verbeteringen in de procesbeschrijvingen opgepakt moeten worden;
  • Meedenken en advies geven over voorstellen en projecten om te komen tot volledige, resultaatgerichte en financieel sluitende voorstellen (inclusief het maken van de bijbehorende begrotingswijziging);
  • Deelnemen aan organisatie-brede projecten of nieuwe projecten;
  • Analyseren en adviseren waar doelmatiger werken mogelijk is;
  • Het bewaken van de acties die nodig zijn voor de interne beheersing en het risicomanagement;
  • Het escaleren bij zaken die buiten de geldende kaders lopen.
  • Opstellen van kwartaalrapportages.

Functie-eisen

Wat breng je mee? (Functie-eisen)
Jij beschikt over overtuigingskracht en weet je collega’s mee te nemen in je dagelijkse werkzaamheden en adviezen. Je bent onafhankelijk in je werk en beschikt over een goede organisatiesensitiviteit. Als adviseur in de organisatie ben je proactief, oplossingsgericht en beschikt over een gezonde assertiviteit. Jij hebt een leergierige en een nieuwsgierige instelling en hebt van nature een positieve en verbindende instelling.

Verder heb jij:

  • Kennis van managementinformatie-systemen;
  • Ervaring met de werkzaamheden bij een vergelijkbare organisatie;
  • Ervaring met de gemeentelijke Besluit Begroting en Verantwoording (BBV) is een pré;
  • Een afgeronde hbo opleiding bedrijfseconomie of accountancy is een pré.

Aanbod

Werken bij de Gemeente Zwartewaterland is uitdagend en afwisselend. De dienstverlening van de gemeente aan inwoners en bedrijven is heel divers. Daarom zijn er professionals nodig met verschillende kwaliteiten en talenten. Er is veel ruimte voor jouw eigen inbreng en persoonlijke ontwikkeling. Een goede balans tussen werk en privé is vanzelfsprekend.Er zijn moderne arbeidsvoorwaarden, waarplaats- en tijd-onafhankelijk werken onderdeel van is.

Je ontvangt een marktconform salaris, deze rol is in schaal 10 ingedeeld. De hoogte hangt af van je kennis en ervaring. Naast het salaris krijg je een individueel keuzebudget (van 17,05%) dat je naar je eigen wensen kunt inrichten.Je mag zelf bepalen waarvoor je het geld gebruikt. En natuurlijk is er veel ruimte voor persoonlijke ontwikkeling en het faciliteren van opleidingen en trainingen.

Inlichtingen

Durf jij deze maatschappelijke uitdaging aan? Neem dan contact op met Arnold Bouman van STORM in Recruitment; arnold@storminrecruitment.nl. Je kunt natuurlijk ook telefonisch contact met ons opnemen via telefoonnummer: 038 – 22 22 015. Arnold is te bereiken op 06 – 4890 3755.

Sollicitatie

Durf jij deze uitdaging aan? Neem dan contact op met Arnold Bouman van STORM in Recruitment; bouman@storminrecruitment.nl. Je kunt natuurlijk ook telefonisch contact met ons opnemen via telefoonnummer: 038 – 22 22 015. Arnold is te bereiken op 06 – 4890 3755.