Financial Controller

Omgeving: Financieel Hattem Regio Zwolle

Introductie

32 – 40 uur | secuur, proactief en resultaatgericht | Hbo

Heb jij een winnaars mentaliteit, wil je de beste zijn en werk je graag conform de spelregels? Dan is dit je kans om bij een grote en bekende producent en distributeur te werken en deel uit te maken van het ‘winning team’.

Organisatie

Waar kom je te werken?

Het gaat om een internationale producent en distributeur die als familiebedrijf groot is geworden. Je komt te werken in een dynamische en inspirerende werkomgeving waar nieuwe ideeën kunnen groeien en bloeien. Het bedrijf heeft kantoren in Hong Kong, heel Europa, de VS en Australië en is een internationaal bedrijf gericht op groei. Jij komt te werken op de afdeling financiën en geeft leiding aan een team van 3 financieel administratief medewerkers, een medewerker debiteuren en een medewerker banken- en betaalverwerkingen.

Functie

Wat ga je doen?

Als Financial Controller ben je de financiële spin in het web die borgt dat de verschillende administratieve processen binnen het Europese bedrijft leiden tot een kwalitatief goede administratie met goede management informatie ten behoeve van het management. Je hebt end-to-end overzicht over alle financiële stromen en stuurt de organisatie in haar manier van werken.

Samengevat zijn je belangrijkste taken:

  • Leidinggeven aan het centrale administratie team op de locatie in de buurt van Zwolle, bestaande uit circa 5 medewerkers;
  • Coachen en ontwikkelen van de medewerkers financiële administratie tot een professioneel en breed inzetbaar team voor de verschillende uitdagingen waarmee de afdeling geconfronteerd wordt;
  • Uitvoeren van de maand- en jaarafsluitingen van de centrale Europese entiteit met nadrukkelijk hands-on betrokkenheid in het grootboek;
  • Monitoren, begeleiden en indien nodig zelf opstellen van de balansonderbouwingen van de centrale Europese administratie;
  • Begeleiden van de jaarlijkse accountantscontroles;
  • Beoordelen en bijsturen op de administratieve stromen van de Europese activiteiten, zodat deze voldoen aan fiscale wet- en regelgeving;
  • Verantwoordelijk voor het aansturen en het continue verbeteren van het gebruik van het ERP Systeem Microsoft Business Central 365 binnen de Europese organisatie;
  • Lid en aanjager van de wereldwijde user-group Business Central voor de financiële gebruikersgroep;
  • Vertegenwoordiger van de wereldwijde finance functie richting IT om het gebruik en de inrichting van het ERP pakket verder te verbeteren voor de financiële functie.

Functie-eisen

Wat breng je mee?

Jij bent iemand die eager en gedreven is. Je denkt in oplossingen en je bent resultaat- en klantgericht. Daarnaast ben je ook kritisch, vasthoudend en overtuigend. Je bent stressbestendig en voelt je thuis in een dynamische omgeving met een hands-on en no-nonsens mentaliteit. Je kent de spelregels van financiële administratie en fiscale wet- en regelgeving goed en volgt deze accuraat op met oog voor detail. Je werkt gestructureerd. Ook ben je proactief, creatief en kijk je altijd of er dingen beter of efficiënter kunnen en organiseert deze optimalisatie. Het is belangrijk dat je sociaal vaardig bent en beschikt over uitstekende communicatieve vaardigheden, zowel in het Nederlands als in het Engels.

Daarnaast heb je:

  • Hbo/Wo opleiding;
  • Bedrijfseconomisch goed onderlegd, fiscaal is een pré;
  • Ervaring met administratieve ERP processen in een complexe grootschalige organisatie;
  • Voorraadhoudende administratieve omgeving;
  • Minimaal 5 jaar relevante werkervaring;
  • Ervaring met Excel en Business Central is een pré.

Aanbod

Wat krijg je hiervoor terug?

Een salaris van maximaal €5.000,- bruto per maand bij een volledige werkweek van gemiddeld 40 uur per week. Het salaris is afhankelijk van opleiding en ervaring. Het bedrijf biedt je de mogelijkheid om jezelf te ontwikkelen en om naar eigen inzicht te de functie te vervullen. Je ontvangt 8% vakantiegeld. De organisatie beschikt over een pensioenregeling.

Inlichtingen

Inlichtingen

Echt iets voor jou? Neem dan contact op met Dennis Kouwen van STORM in Recruitment; dennis@storminrecruitment.nl. Je kunt natuurlijk ook telefonisch contact met ons opnemen via telefoonnummer: 038 – 22 22015. Dennis is te bereiken op 06 – 4291 9420.