Business Controller

Omgeving Wapenveld

29-11-2018

32 - 40 uur | Finance, Analytisch, Advies | HBO

Wij zijn op zoek naar een Business Controller voor een organisatie in de omgeving van Zwolle. Behoud jij graag het overzicht in verkregen data? Dan is deze functie misschien wat voor jou. Lees snel verder. 

Opdrachtgever

STORM in Recruitment is op zoek naar een Interim Business Controller voor een organisatie die opereert in de regio van Zwolle.

STORM in Recruitment begeleidt professionals naar de volgende stap in hun carrière en verbindt talent aan organisaties die talent omarmen. Zo vind je nieuwe reisgenoten met wie je het bekende en het onbekende aandurft. Leer je nieuwe manieren van zoeken, vinden en doen. 

Talent betekent voor STORM niet wat je gedaan hebt, maar of je blijft ontwikkelen waar je goed in bent. Dit geldt ook voor organisaties. Dus naast het verbinden van talent aan talentzoekers begeleidt STORM organisaties ook bij het doorontwikkelen en optimaliseren van bestaande bedrijfsprocessen.

Functie

Als Business Controller ondersteun je de toegewezen afdelingen op het gebied van finance. Daarnaast lever je een bijdrage in het verbeteren van de efficiëntie van de werkprocessen, lever je gevraagd en ongevraagd uitgevoerde analyses aan met daarbij adviezen voor verdere verbetering.  

In deze functie is het van wezenlijk belang om een goed evenwicht te hanteren tussen een rol als sparring partner van de toegewezen afdelingen en een constructief-kritische onafhankelijke beoordelaar van de prestaties van de afdelingen vanuit de afdeling Finance.

  • Het ondersteunen van de aangewezen afdelingen en management op het gebied van finance bij het optimaal inrichten van de organisatie en het analyseren van en advies geven over de behaalde resultaten. Dit omvat onder meer:
  • Het beoordelen van de resultaten van de afdelingen en het signaleren en analyseren van afwijkingen ten opzichte van budget
  • Het verzamelen van relevante data, het uitvoeren van analyses en het opstellen van rapportages t.b.v. de afdelingen. (V&W, marge, efficiency, winstgevendheid klanten etc.)
  • Het periodiek bespreken van de opgestelde rapportages met de leiding van de afdelingen, het gevraagd en ongevraagd geven van adviezen, identificeren van financiële en niet-financiële risico’s en het optreden als sparring-partner
  • Het ondersteunen van de afdelingsleiding / management bij het implementeren van verbeteracties en het begeleiden en trainen van medewerkers daarbij.
  • Het volgen van de effecten welke uitgevoerde investeringen hebben op de efficiencies en rendementen waaronder ook het berekenen van return on investments van de investeringen van de betreffende afdelingen.
  • Het ontwikkelen en beheren van de kostprijsmodellen
  • Het opstellen en analyseren van kostprijscalculaties en ROI-rapportages bij tenders en major projecten
  • Betrokken bij periodeafsluiting, budgettering en forecast van de afdelingen door bijvoorbeeld aansluiten van grootboekrekeningen met V&W, beoordelen en opstellen van budgetten.
  • Coördinatie, analyse en beoordeling van afdelingsgerelateerde kosten en opbrengsten
  • Ad hoc rapportages
  • Het bewaken van de juistheid en volledigheid van de benodigde data en documentatie van kennis en organiseren van back-up tijdens afwezigheid
  • Onderhouden van kennis van en vaardigheden met ICT systemen, waaronder het ERP systeem en rapportage systemen en het in samenwerking met ICT ontwikkelen/verbeteren hiervan
  • Deelnemen aan projecten op het gebied van Administratieve Organisatie.
  • Naleven van bedrijfs-, kwaliteits- en veiligheidsvoorschriften (zoals ARBO, HACCP en kwaliteitsnormen).

Functie eisen

  • HBO niveau (economie, bedrijfskunde) door opleiding en/of ervaring
  • Goede kennis van en ervaring met het gebruik van ERP systemen en analysetools waaronder Microsoft Excel
  • Goede mondelinge en schriftelijke beheersing van de Nederlandse taal
  • Beschikt over kennis van commerciële en operationele processen in een productie-omgeving

Inlichtingen

Durf jij deze uitdaging aan? Neem dan contact op met Arnold Bouman van STORM in Recruitment; bouman@storminrecruitment.nl. Je kunt natuurlijk ook telefonisch contact met ons opnemen via telefoonnummer: 038 - 22 22 015.

solliciteer   email deze vacature