Business Controller Sociaal Domein

Omgeving Zwolle

12-11-2020

32 - 36 uur | Control, Business, Sociaal Domein | hbo / wo

Wil jij een actieve financiële bijdrage leveren aan het realiseren van de (strategische) opgaven en ambities van de organisatie?

Opdrachtgever

Waar kom je te werken?
In Zwolle geloven we dat het leven beter wordt als we met elkaar optrekken. De gemeente Zwolle zet daarom met kracht in op verbinding. Een goed samenspel met haar 128.000 inwoners, partners in de stad, het college, de raad en collega’s.

Afdelingen en teams zijn thuishavens, maar er wordt door de afdelingen heen gewerkt en men zoekt elkaar op. Samen worden er bijzondere projecten van de grond getild. De stad staat voor grote opgaven om onze leefwereld duurzaam vorm te geven, zoals klimaatadaptatie, energietransitie, hervorming van het Sociaal Domein en de ontwikkeling van een circulaire economie. Al die kleine en grote opgaven zijn leidend voor de vernieuwende manier van samenwerken. Gemeente Zwolle vindt elkaar in voor- en tegenspoed, acteren als professionele partners, denken in mogelijkheden en stimuleren initiatieven uit de organisatie en de stad.

Een stad in een regio die hard op weg is om de vierde economische topregio van Nederland te worden met innovatieve bedrijven die bijdragen aan de maatschappelijke opgaven. Een stad waar iedereen meedoet en iedereen ertoe doet. Zó doen we dat in Zwolle.

STORM in Recruitment is voor de Gemeente Zwolle op zoek naar een Business Controller Sociaal Domein die kan verbinden en visie heeft!

Functie

Wat ga je doen?
De afdeling Concernstaf bestaat uit Bestuurssecretariaat (ondersteuning), Bestuursadviseurs en Business Control en Control. De afdeling heeft als taak de directies en bestuur (burgemeester en wethouders) van de gemeente Zwolle te adviseren. Als Business Controller heb je grip op de cijfers, adviseer je directie en bestuur op het gebied van strategisch financieel beleid, bedrijfsvoering en interne controle. In deze rol ben jij specialist in het sociaal domein, waarin je in een kern-kwartet zit met twee Financieel Adviseurs en ben je continue in overleg met de Bedrijfsvoering Adviseurs die werken binnen de 4 afdelingen. Deze 4 afdelingen binnen sociaal domein zijn; inkomensondersteuning, sociaal wijkteams, Tiem (sociale werkvoorziening) en maatschappelijke ondersteuning.

  • Als stevige en onafhankelijk denkende adviseur en sparringpartner, adviseer jij het directieteam en lijnmanagement proactief gevraagd en ongevraagd over financiële vraagstukken;
  • Als specialist in het sociaal domein adviseer jij op het gebied van sturing en beheersing, met als doel een actieve bijdrage leveren aan het realiseren van de (strategische) opgaven en ambities van de organisatie;
  • Zelfstandig financiële – en risicoanalyses en audits uitvoeren. Daarbij heb je oog voor de wereld om je heen, bijvoorbeeld door het deelnemen aan regionale en landelijke overlegstructuren in het sociaal domein en gebruik te maken van benchmarks met andere gemeenten;
  • Adviseren en ondersteunen van de Financieel Directeur Bedrijfsvoering in haar rol als Concerncontroller.

Functie eisen

Wat breng je mee?

  • Je hebt een afgeronde hbo/wo- opleiding (bedrijfs)economie, bedrijfskunde of bestuurskunde;
  • Je hebt ruime ervaring als Controller in het sociaal domein van de publieke sector;
  • Je bent kritisch, onafhankelijk in je oordeel en een stevig in je advisering;
  • Je weet dat je snel thuis bent in elke organisatie en je snel kunt verdiepen in de ontwikkelingen, risico’s en kansen van nieuwe onderwerpen;
  • Je schakelt gemakkelijk tussen alle niveaus binnen de organisatie en bent politiek-bestuurlijk sensitief;
  • Je bent in staat door een uitstekend analytisch vermogen, helicopterview en maatschappelijke betrokkenheid ‘door de cijfers heen te kijken’;
  • Je bent hands-on en je hebt een moderne en brede taakopvatting en weet welke uitdagingen spelen in gemeenteland.

Daarnaast heb je een positieve werkinstelling, ben je nauwkeurig en flexibel en zoek je actief de samenwerking met collega’s, zowel binnen als buiten de organisatie. Je bent een a-typische professional, een vernieuwer en verkent ongebaande paden waarin jij voorop loopt en je collega’s meeneemt. Kenmerken die jou omschrijven zijn analytisch, communicatief, positief kritisch en onbegrensd denken. Ten slotte heb jij vernieuwingskracht, visie op monitoring en wil jij bouwen aan de toekomst van het sociale domein.

Aanbod

Wat biedt de Gemeente Zwolle je?
Een salaris van maximaal € 5.872,- (maximum functieschaal 12) bruto per maand bij een volledige 36-urige werkweek. Het salaris is afhankelijk van opleiding en ervaring. Daarnaast ontvang je 17,05% individueel keuzebudget waarmee je een deel van je arbeidsvoorwaarden naar eigen wens kunt inrichten.

Inlichtingen

Wil je meer weten?
Neem dan contact op met Arnold Bouman van STORM in Recruitment; arnold@storminrecruitment.nl. Je kunt natuurlijk ook telefonisch contact opnemen met Arnold via telefoonnummer: 06 48 90 37 55.

solliciteer   email deze vacature