STORM zet deze maand een nostalgisch plaatje op
Het is januari 2019 wanneer we voor het eerst een blog op onze website plaatsen. Sindsdien delen wij bij STORM in Recruitment al bijna 5 jaar elke maand wat ons bezighoudt. Deze maand halen wij aan de hand van verschillende publicaties samen herinneringen op uit het verleden. Ga je met ons mee terug in de tijd?
We waren de weg even kwijt
In november 2020 waren wij als STORM-team helemaal in de ban van Territory Mapping. Dit is een methode die je in staat stelt om met een scherpere blik te zien waar je bent en waar je naartoe wilt. Het helpt ook om barrières te identificeren die je kunnen tegenhouden bij het bereiken van je doelen. De methode van Territory Mapping is ontwikkeld door Antony Willoughby, die geïnspireerd werd door gesprekken met traditionele stamhoofden in Papoea-Nieuw-Guinea en Afrika. Wij kregen voor het introduceren van de methode hulp van coach Doutzen Groothof. We organiseerden diverse evenementen waarbij iedereen in ons netwerk welkom was om zijn eigen kaart te tekenen. Om de methode kenbaar te maken, publiceerden we een blog met instructies hoe je een Territory Map kunt tekenen en hoe dit proces kwetsbaar en eerlijk kan zijn. Het is belangrijk om hulp te zoeken bij het identificeren van barrières en om samen te werken met anderen om de doelen te bereiken. Na het maken van de kaart wordt aangeraden om 3 focusgebieden te kiezen en een actieplan te maken om de route naar de droombestemming concreet te maken.
Op de foto: coach Doutzen Groothof
De dag dat we de vogels weg lieten vliegen
In februari 2021 publiceerden we een nieuwe website, eentje die beter aansloot bij onze identiteit: professioneel, stoer, sociaal betrokken en soms met een knipoog. Een mooie stap in de volwassenwording van ons bedrijf. Compleet met een nieuw logo, kleurenpalet en professionele foto’s van het team. In dit blog lees je hoe trots we waren op de nieuwe website.
Onze vorige website…
Geen kip op kantoor
Het is april 2021 wanneer we een blog publiceren over het vinden van een baan in de tijd van de pandemie. Bijzonder om terug te lezen hoe we schreven dat de werkloosheidscijfers tijdens de corona-tijd aanzienlijk zijn gestegen. In het blog geven we dan ook tips voor het vinden van een baan, zoals: bouw aan je netwerk, vergroot je online zichtbaarheid etc. Deze adviezen zijn natuurlijk nog steeds van kracht, echter is het inmiddels vanwege de krapte op de arbeidsmarkt een stuk makkelijker om een baan te vinden. We hebben in die tijd ook veel plaatsingen gedaan waarbij het proces van plaatsing 100% online verliep. Niet ideaal natuurlijk, maar het kon niet anders. En we hebben er allemaal veel van geleerd en ook digitale verbeteringen doorgevoerd in onze eigen bedrijfsprocessen.
September is, net als januari, een maand van goede voornemens. In september 2021, ten tijde van de pandemie, gingen de gesprekken over gezond leven en eten. En onze Joeri, die bijna de 40 aantikte, was en is helemaal in de ban van een vitale levensstijl. Dus besloten we om hem eens aan het woord te laten hierover in een blog over meer (werk)energie. Hij gaf ons allerlei tips, waarbij het belang van een fijne baan waar je op je plek zit niet onderschat moet worden. En als je dan eenmaal op je plek zit: beweeg, was zijn devies. Bij STORM hebben we bewegende bureaus, daarnaast kunnen alle stoelen en krukken bewegen, waardoor ons team de hele dag door bezig is met houding, beweging en activatie. En we gaan natuurlijk samen sporten. Doen we nog steeds!
Wij hadden dat al aan zien komen
In juli 2021 delen we een trend op onze website, namelijk de opkomst van Employer Branding. Zingeving in een baan wordt steeds belangrijker, vooral voor millennials, die op zoek zijn naar ‘Purpose Jobs’ waarbij ze impact kunnen maken op de wereld. Bedrijven moeten authentiek zijn en daadwerkelijk ergens voor staan om een emotionele connectie met hun doelgroep en medewerkers te creëren. Daarom is het als bedrijf zo belangrijk om jouw verhaal te vertellen. Om dit extern te delen, maar ook intern. In het blog dat we in de zomer 2021 over employer branding publiceerden, moedigen wij bedrijven aan om vaker na te denken over hun employer branding om blijvend talent aan te trekken. Na publicatie van dit blog hebben we bij bedrijven vele gesprekken gevoerd over de rol van een employer brand medewerker, een mix tussen HR en Marketing. Het mooie is: inmiddels hebben we ook diverse medewerkers hiervoor geplaatst bij bedrijven en de aanvragen stromen binnen.
Slam it down, feel the funk!
Binnen STORM is nieuw talent aantrekken en behouden natuurlijk ook altijd een punt van aandacht. Ook bij STORM zijn er wisselingen in het team. Vertrek is natuurlijk nooit leuk, maar wel een kans om het team diverser te maken. In 2022 nemen we een topbasketballer aan, en publiceren zijn super inspirerende levensverhaal een paar maanden later.
In dit blog vertelt Nigel Van Oostrum over zijn carrièrepad van topsporter en professioneel basketballer tot Recruitment Consultant bij STORM. Zijn leven veranderde toen hij geconfronteerd werd met een hersentumor, waardoor hij gedwongen was te stoppen met zijn topsportcarrière. Nigel beschrijft hoe zijn sportmentaliteit hem heeft geholpen om na dit verlies weer door te gaan en hoe hij zich heeft aangepast aan het leven buiten de sport.
Op de foto: Nigel van Oostrum
Heul veul ideeën hoe het anders kan
In zomer 2023 zijn we allemaal bezorgd om het klimaat. Omdat we ook echt zien dat er iets niet goed gaat. Het is merkbaar. Ook binnen ons team rijst de vraag: wat kunnen wij nou doen? Het klimaatprobleem voelt zo groot, zo verlammend.
Daarom gaan we het gesprek aan met Aart van der Horst, die zich richt op de vraag hoe individuen kunnen bijdragen aan wereldwijde problemen zoals klimaatverandering, armoede en ongelijkheid. Aart is mede-initiatiefnemer van Inner Development Goals (IDG’s), een non-profit initiatief dat bedrijven en individuen helpt bij het realiseren van de 17 Duurzame Ontwikkelingsdoelen (SDG’s) van de Verenigde Naties. De SDG’s bieden een universeel kader waarin iedereen, inclusief overheden, bedrijven en individuen, wordt aangemoedigd om actie te ondernemen. Ons blog: Wat kan ík nou positief bijdragen aan de wereldwijde problematiek? Nou heul veul! is een aanmoediging om niet overweldigd of verlamd te raken door de complexiteit van wereldwijde problemen, maar om op individueel niveau in actie te komen. Aart benadrukt dat zelfs kleine individuele bijdragen waardevol zijn en dat veerkracht en positieve verandering mogelijk zijn, zelfs in tijden van crisis.
Welke herinneringen wil jij maken?
Met ons STORM-team hebben we de afgelopen jaren heel wat bijzondere momenten meegemaakt. En terwijl we vooruit blijven kijken naar nieuwe uitdagingen en kansen, willen we ook stilstaan bij de waardevolle herinneringen en lessen die we hebben verzameld. Het STORM-team is vastberaden om ons steentje bij te dragen aan meer werkgeluk en impact. Neem contact met ons op voor een laagdrempelig kennismakingsgesprek. Wij helpen jou graag met het zetten van de volgende stap in jouw groei!
Kom jij ook naar de Dag van de Duurzaamheid?
Zet ´m alvast in je agenda! Op de Dag van de Duurzaamheid (op 10 oktober 2023) vieren wij onze 11e verjaardag en spreekt Jimmy Nelson in de Grote Kerk Academiehuis. Bekijk hier meer informatie.