Assistent Business Controller
Introductie
32 – 40 uur | analytisch – communicatief sterk – nauwkeurig | Apeldoorn
Wil jij een bijdrage leveren aan het inzichtelijk maken van de cijfers achter de maatschappelijke gemaakte impact? Lees dan snel verder!
Organisatie
Waar kom je te werken?
Oost NL is dé ontwikkelingsmaatschappij voor de provincies Gelderland en Overijssel. Een inspirerende organisatie waar meer dan 170 enthousiaste professionals samenwerken om MKB-ondernemingen in het Oosten van Nederland te ondersteunen met kennis en financiële middelen.
Zij helpen ondernemers naar hun volgende doorbraak op het gebied van Food, Health, Tech, Energy en Circulaire Economie. Dit doen zij onafhankelijk, met kennis en publieke middelen, verstrekt door haar opdrachtgevers. Dat zijn de provincies Gelderland en Overijssel en het ministerie van Economische Zaken & Klimaat. Of met middelen van de EU, stimuleringsprogramma’s en fondsen die door de samenleving zijn opgebracht.
Bij Oost NL werken ondernemende, nieuwsgierige mensen met veel kennis en kunde. Die staan voor gewoon doen. Als organisatie zijn zij volop in beweging. Daarom hebben ze mensen nodig die uitdagingen aan durven te gaan. Toekomstmakers, vooruitdenkers, verschilmakers en doeners. Mensen die verantwoordelijkheid voelen en nemen, zich laten zien en horen. En die samenwerken vanzelfsprekend vinden om te komen tot de beste oplossingen.
Functie
Wat ga je doen?
Je wordt onderdeel van het financiële team dat bestaat uit 6 professionals. Je krijgt een rol vol ontwikkelmogelijkheden en met mogelijkheid tot eigen inbreng in een vooruitstrevend organisatie met zichtbare impact.Samen met je collega’s ben je onder andere verantwoordelijk voor het voorbereiden en analyseren van kwartaalcijfers, begroting en forecast van een van onze fondsen onder management. Je rapporteert aan en ondersteunt de business controllers bij het opstellen van kwartaalrapportages, begeleiding van de accountantscontrole en overige financiële vraagstukken.
Je hebt kennis en ervaring opgedaan (bijvoorbeeld tijdens stages) met het opstellen van financiële rapportages, bedrijfsprocessen analyseren, verbeteren en vastleggen, beschikbare data omzetten naar sturingsinfo en of dashboards.
Verder:
- ben je bezig met het opstellen en analyseren van urenrapportages en het inzichtelijk maken van
- doorbelaste kosten;
- ben je bezig met het opstellen van liquiditeitsoverzichten;
- tref jij voorbereidingen van de betalingen;
- ben je bezig met het vastleggen en verbeteren van processen en financiële rapportages;
- ben je back-up voor administratieve werkzaamheden.
Functie-eisen
Wat breng je mee?
In deze rol ben je van nature doortastend, denk je in mogelijkheden en zoek je het overleg. Je doet dit zelfstandig, bent daarbij analytisch en accuraat met een positieve-kritische blik en altijd met een onafhankelijke oordeelsvorming. Je vindt het leuk om samen te werken met collega’s, de diverse afdelingen, teams en je beweegt je makkelijk door de gehele organisatie. En wat heel belangrijk is dat dat de ambitie hebt om mee te werken aan de oplossingen voor maatschappelijke uitdagingen in de regio!
Verder:
- ben je open minded, spontaan en nieuwsgierig, je durft door te vragen en gaat een goede discussie niet uit de weg;
- beschik je over uitstekende mondelinge en schriftelijke vaardigheden;
- ben je analytisch, positief kritisch, communicatief sterk en resultaatgericht;
- heb je de ambitie om je verder te ontwikkelen en door te groeien, dit doe je het liefst door gewoon te doen (learning on the job);
- heb je een afgeronde hbo-opleiding op gebied van bedrijfseconomie, accountancy of control;
- beschik je over een goede beheersing van Microsoft-programma’s zoals Excel, Word, PowerPoint en eventueel Power BI;
- is ervaring met administratieve software, zoals Exact, is een pré.
Aanbod
Wat krijg je hiervoor terug?
OostNL streeft ernaar een cultuur te creëren waarin verscheidenheid een groot goed is en iedereen zich gezien voelt. Ze weten dat ze met een divers samengesteld team het beste in elkaar naar boven halen. Er is hierdoor een cultuur van openheid en samenwerking, wat bijdraagt aan een positieve werkomgeving. Het bedrijf investeert in de gezondheid en het welzijn van zijn medewerkers en biedt een goede balans tussen werk en privéleven.
Er is een werkomgeving met enthousiaste collega’s die over veel kennis, vakmanschap en ambitie beschikken. Je werkt zowel vanuit kantoor, als vanuit huis.
Zij bieden jou daarnaast ook:
- een passend salaris (€ 3.400,- en €4.000,-) dat ze afstemmen op jouw ervaring met daarbij 8% vakantiegeld;
- een eigen laptop en iPhone (in bruikleen);
- vijf weken vakantie (192 uur) met de mogelijkheid om jaarlijks uren bij te kopen of te verkopen (max.
- 80 uur) en 104 uur ADV op jaarbasis tot je beschikking (bij een fulltime dienstverband);
- een internet- en thuiswerkvergoeding om je thuiswerkplek in te richten;
- comfortabel reizen naar het kantoor met een aangeschafte fiets via het fietsplan,
- reiskostenvergoeding of gratis reizen met het OV;
- een ruime vergoeding voor de zorgverzekering van je eigen keuze;
- goede opleidings- en ontwikkelingsmogelijkheden;
- een pensioenregeling bij het ABP.
Inlichtingen
Is je interesse gewekt?
Durf jij deze uitdaging aan? Neem dan contact op met Arnold Bouman van STORM in Recruitment; arnold@storminrecruitment.nl of neem contact op via 038-22 22 015. We hopen je snel te ontmoeten voor een kop koffie.
Je hebt tot en met 20 juni om te reageren.
Sollicitatie
Is je interesse gewekt?
Durf jij deze uitdaging aan? Neem dan contact op met Arnold Bouman van STORM in Recruitment; arnold@storminrecruitment.nl of neem contact op via 038-22 22 015. We hopen je snel te ontmoeten voor een kop koffie.
Je hebt tot en met 20 juni om te reageren.